Problem: flygplansläge och wifi

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av johe71, 22 jul 2013.

  1. johe71

    johe71 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har precis varit på en konferensresa och tillbringat mycket tid på flygplan. En del av flygplanen hade wifi-möjlighet, vilket kändes som en bra grej... men det verkar som att det finns en bugg... eller gör jag något fel?

    Om jag har min telefon i normalt läge, håller in powerknappen och väljer Flygplansläge så kopplar telefonen ner alla uppkopplingar [inklusive wifi], vilket är precis vad den ska göra :). Jag kan dock utan problem koppla på wifi när telefonen är i flygplansläge och den kopplar snällt upp sig mot tillgängligt wifi-nät utan problem.

    Om jag sedan stänger av telefonen [vilket kaptenen vill att man ska göra när planet startar] och startar den igen när man får göra det, så är den kvar i flygplansläge när den bootat klart [vilket är bra, och precis vad jag förväntar mig]... när jag då försöker koppla på wifi så kopplar den inte upp korrekt utan hamnar i något läge där wifi-uppkopplingen har statustexten "Kontrollerar internetanslutningens kvalitet" och det blir aldrig någon uppkoppling

    Är det en bugg i android? eller i samsungs grejer? eller gör jag något fel?
     
  2. sansiro

    sansiro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Testade precis med min sgs4 och det blir som du sa så det är en bugg.
    Testade också med min sgs2 och där blir det inte så.
     
  3. maruda

    maruda Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag var ute och flög häromdagen, hade inga sådana problem, men seg surfning var det, hur mycket bandbredd har de på planen (jag flög norwegian)?