Flytta kontakter från iphone till android..

Diskussion i 'Allmänt' startad av nickewistrom, 11 maj 2011.

  1. nickewistrom

    nickewistrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    ja som ni kanske förstår så vill jag inte ha kvar min jobbiga j-a ifån då den helt enkelt är galet jobbig, allt ska ju göras genom itunes vilket inte är poppis kan ja säga..

    Men nu ska jag köpa en samsung galaxy s2 och tänkte förbereda lite genom att lägga ut mina nuvarande kontakter på min iphone till mitt gmail konto för att sen bara enkelt ta dom kontakterna och skicka in i min samsung när den kommer..

    Men jag fattar inte hur man gör..!

    Itunes är så jävla ologiskt och krångligt..

    någon som kan guida mig genom detta?

    Tack på förhand!
     
  2. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Skicka iTunes och ta hjälp av pappa Google redan nu!

    http://www.google.com/mobile/sync/

    Det kanske kan hjälpa? När du sedan startar din SGS2:a så kommer, efter att du loggat in med ditt konto förstås, kontakterna ligga där ifrån start. Smidigt :)
     
    nickewistrom gillar detta.
  3. nickewistrom

    nickewistrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    hahaha tänka sig att ja kom på de själv!!! Måste återigen säga usch till apple och iphone.. Ganska lätt att skicka in saker, köpa saker och använda de.. men så fort man ska byta från dom, när saker inte funkar som de ska eller så, är de nästan omöjligt!

    Konstigt? inte alls! men ändå sjuuuukt jobbigt..

    Jo väntar på klartecken från 3 att gå in och beställa ny telefon.. men frågan är när dom får in dom..
    På fredag lär jag ju iaf få beställa ny.. hoppas jag!
     
  4. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Jo det är en rejält fin telefon du skall skaffa :) Håller iofs min Atrix varmare om hjärtat men hushållet kommer inom ett par veckor utöka sin Android-flotta med en SGS2, flickvännen skall ha ny, så jag lär ju bli tvungen att pilla lite på den också!

    iPhone ja. Det den gör funkar bra men skall man utanför ramarna så går det inte lika smidigt. Lite som CSN eller valfritt statligt verk faktiskt...
     
  5. batmac

    batmac Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Du kan ju synca dina kontakter med Google contacts direkt i hemska ologiska itunes.

    Klicka på din iphone när du kopplat i den > info-fliken > synkronisera kontakter med

    Välj Google. Inte särskilt ologiskt imo. Gjorde samma sak för att förbreda mig inför SGS2.
     
    nickewistrom gillar detta.
  6. nickewistrom

    nickewistrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    hehe nä men de va inte så svårt när man väl läste på lite, men usch för itunes ändå.. dont like that shit!
    Nu e sgs2 på ingång, hämtar ut den idag verkar det som!
    tack för alla svar! hur avslutar man tråden?
     
  7. nickewistrom

    nickewistrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    haha

    Skrattade duktigt åt ditt inlägg.. de är precis så jag menar med apple! inom ramarna funkar de fint, utanför är de lika irreterande som en finne mellan skinkorna, å då menar jag inte finnar som finland utan dom man klämmer.. haha..

    Jaaa klart du ska pilla på den med!!


     
  8. wapaw

    wapaw Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Detta fungerar inte för mig. När jag gjort allt i iTunes så kommer inte kontakterna till min gmail...... :S bläääääääääääääää Palla detta...
     
  9. Junkyard

    Junkyard Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade också detta problem ett tag ända tills att jag såg att iTunes säkerhetskopiera det till iCloud.

    Kolla så att du har valt att den ska kopiera det till datorn.

    Hoppas det funkade

    du måste även gå in i iPhonen och välja att iCloud inte ska synka kontakter.
     
    Last edited: 13 dec 2011