Problem: Flytta musik mellan högtalare i olika rum med "stream transfer".

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av Mythos, 5 jan 2020.

  1. Mythos

    Mythos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch4
    Jag ställer min fråga även i denna forumdel, med förhoppningen att få mitt problem löst.

    Jag har 3st nest minis och 1st home max i olika rum i bostaden. Finns det något kommando / fras för att överföra musik som redan spelas på en smart högtalare i ett rum, till en högtalare i ett annat rum, eller för den delen till en grupp av högtalare? Jag har tilldelat högtalarna namn, rum och grupper i Home -appen, men lyckas ändå inte med ovanstående.

    Edit:
    Mycket märkligt... är 100% övertygad om att jag tidigare har kunnat flytta musiken från rum till rum genom att exempelvis säga "spela i kök"...

    Edit2:
    Jag får det inte att fungera med någon tjänst jag testar såsom youtube music, play music eller pocket casts. Jag får följande svar av assistenten:
    "Jag förstod tyvärr inte, använd namnet du gett enheten".

    Jag kan fortfarande flytta musiken från rum till rum via Home -appen, men som sagt inte via google assistenten i mina högtalare. Jag har testat att starta om högtalarna, döpa om dem till annat namn, samt att både vara med och att inte vara med i förhandsgranskningsprogrammet.

    Nuvarande firmware-version: 1.44.184686


    Är det någon som får detta att fungera?
     
    Last edited: 5 jan 2020