Flyttad: Linkbucks - Må den brinna i helvete

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av PhR34k, 6 mar 2014.

  1. PhR34k

    PhR34k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Var hos en kund idag som fick problem med routern jag hjälpte att installera.
    Symptom: Datorn kom inte ut på nätet men av nån anledning så är google.com helt tom. (visade sig att den gjorde det)
    Apple tvn funka inte (tv4 play funka med inte youtube)
    iPhone 1 funka utan probs
    iPhone 2 får upp en "popup" när den försöker titta på en svtplay film genom svtplay appen, enligt kunden så sker det bara via wlan och inte via 3g nätet.

    Jag börjar med att återställa routern då började Apple tvn funka som den ska och även datorn. Däremot så har iPhone 2 samma problem. Då testar jag att göra min telefon till en hotspot (Galaxy S4) och då har iPhone 2 fortfarande problem vilket då utesluter alla andra saker och det är enbart fel på telefonen.

    Åker därifrån efter felsökning och passar på att äta lunch, börjar då att surfa runt lite med min S4 och konstaterar att jag har samma problem som iPhone 2 hade och inser att det varit nån hijacking skit i iPhonen.
    Det heter Linkbucks. Jag lyckades få bort det genom att återställa mobila nätverks inställningarna och rensa chrome inställningar men jag kommer att återställa luren för att vara helt säker.

    Tänkte bara dela med mig av detta.
     
  2. Chiftin

    Chiftin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2013
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Motorola One Hyper

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Motorola One Hyper
    Linkbucks ar ju ganska okant.

    Drog du bort skiten ifran kundens datorer och telefoner?

    Kollade du ocksa DNS servrarna i kundens router sa dom var okej?
     
  3. PhR34k

    PhR34k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Jag googlade detta när jag satt och käka lunch och såg då att den verkar ändra dnsen så jag har inte gjort nåt med deras datorer/telefoner. S
     
  4. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Flyttade tråden till "Övriga Telefoner (ej Android)"

    Låter riktigt jobbigt det där, skönt att det löste sig för dig och kunden! :)
     
    PhR34k gillar detta.