FM radio strul

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Mamed, 21 april 2010.

1. Mamed

Mamed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej

Ända sen jag fick min desire har jag använt fm radion flitigt men idag hängde sig programmet. Jag kunde klicka på stänga power knappen men inget hände så jag startade om telefonen och då funkade allt i 10s sen så när jag skulle byta kanal så låste sig radion på den kanal jag lyssnade på och trots att jag kunde byta kanal på frekvenslinjen så var det fortfarande samma kanal som spelade.

Ladda därefter ner taskpanel lite (task killer) eftersom det inte gick att stänga av den.

Nu är jag klickar på den så ser det bra ut, det kommer upp en ruta där det står aktiverar radio när den är klar så dör hela programmet.

Hittade den här tråden

Någon annan som haft samma strul?

2. perhaps

perhaps Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har oxå haft strul med FM radion senaste dagarna. Två gånger har jag inte lyckats stänga av FM radion och då dragit ut hörlurarna. Båda gångerna har sedan telefonen blivit lite varm efter ett tag och batteriet helt dränerat.
    Vet inte om det ena har att göra med det andra, men jag misstänker FM radion. När detta hände första gången försökte jag titta efter vilka processer som var igång och radion syntes inte till.

3. Mamed

Mamed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Snackat med HTC och de rekommenderade återställning men det första som hände var samma fel igen.

4. perhaps

perhaps Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag tog och skrev till supporten och fick svar (otroligt snabbt svarat på HTC!):

"Hej, Vi har fått rapporter om detta och håller för tillfället på och undersöker saken, just för tillfället kan jag inte svara på huruvida det är en mjukvarubugg eller hårdvarubugg. Men när vi har ett svar på den saken så ska jag höra av mig till dig.
    Vänliga hälsningar, Björn D HTC"

5. Mamed

Mamed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Frågan är om det nu är en hårdvara bugg kommer det gå under DOA eller inte. I så fall borde man höra av sig till försäljaren nu, tror 2 veckor är gränsen för DOA eller räcker e-mail kontakten som bevis?

Jobbigt att felet ska dyka upp inom 3 dagar.

6. Zeveron

Zeveron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har vi någon uppdatering angående detta? Jag har samma problem här.

7. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Är det en hårdvarubugg så kommer troligen HTC att fixa det genom att man får skicka in telefonen... (troligen sitter radion på samma kretskort som restan av telefonen) så dom kommer nog byta ut hela kortet tänker jag mig (nu ver jag inte med säkerhet hur en desire ser ut inuti...)

8. Blomman

Blomman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har också samma problem! Hade också önskat bättre mottagning av radion, för det brusar mer än ofta när jag försöker få in reklamradio....