Fråga: Födelsedagar i kalendern

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av Eeibau, 7 dec 2015.

  1. Eeibau

    Eeibau Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej

    Jag har sorterat alla mina Google kontakter i undermappar och har således inga kvar i gruppen "Mina kontakter"
    Problemet är att nu dyker inte födelsedagarna upp i kalendern :-(
     
  2. iceman444

    iceman444 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Du kan ju alltid ha dem i flera grupper. Lägg dina personer i grupperna också i mina kontakter så borde det funka.
     
  3. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Även om du lägger in dem i andra grupper så ligger de kvar i "Mina kontakter". Om du klickar på "Mina kontakter" så ser du alla. Om du klickar på en grupp så ser du gruppen. Jag antar att du inte kör Contacts Preview utan kör den gamla versionen eftersom "Mina kontakter" inte finns i Contacts Preview.
    Till höger om gruppnamnet så ser du antalet kontakter i gruppen. Är det tomt vid "Mina kontakter"?

    Att grupper skulle påverka visning av födelsedagar i Google Calendar låter väldigt märkligt.

    Du får nog förklara lite mer hur du har gjort för mig veterligen så finns det inget som heter "undermappar" i Google Contacts. Vilket gränssnitt använder du för att hantera kontakterna? Jag har en misstanke om att du inte använder https://contacts.google.com på grund av att du använder begrepp som inte existerar där och att födelsedagarna försvann.