Följer Mindcrafts världar med?

Diskussion i 'Spel' startad av SofieÖ, 17 nov 2015.

  1. SofieÖ

    SofieÖ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Min son önskar dig en Iphone 5s men bara om världarna han skapat på son Iphone 4 följer med till den telefonen. Någon som vet om detta är svårt att ordna?

    Hur är det med min andra son som har Android och vill byta till en annan Android? Går det att göra på dem också?
     
  2. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 304
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Så som jag har förstått det så lagras ens världas i filer lokalt på telefonen, och det ska vara fullt möjligt att få över dessa till sin dator och lagra dem där i väntan på att Minecrafts installerats på den nya telefonen. Sen kan man ansluta den till datorn, leta upp filerna, och kopiera över dem till rätt folder på nya telefonen.
    Jag har ingen praktisk erfarenhet själv av just detta i Minecratfallet, men sparfiler från andra spel har jag lyckats överföra på liknande sätt.

    Alla Androidtelefoner låter dig överföra filer från telefonen till datorn med enkelhet. Sen blir det givetvis krångligare när man ska ha något från en iPhone till datorn men mjukvara, t.ex. iexplorer, kan lösa detta.

    Andra användare rekommenderar att man kopplar upp sig på multiplayer, och "save-quittar"; då sparas ens värld i den globala världen, och när man ansluter sitt konto på nya telefonen ska den finna världen åt en automagiskt.
     
    chraist gillar detta.
  3. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 304
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    På Android sparas Minecraftvärldar på den här genvägen per default (och ska också placeras på samma genväg på nya telefonen sen):

    /sdcard/games/com.mojang/minecraftWorlds
     
  4. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 304
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    På iPhone, om du lyckas koppla den med iExplore, så ska världarna ligga här:

    apps/minecraftpe/documents/games/com.mojang/minecraftworlds>
     
  5. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 304
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Och om detta är svårt att ordna. Nja. Det krävs inte mer än vag vana med filsystem för att migrera ett par filer. Om du är helt novis så borde du känna någon som kan hjälpa dig.
     
  6. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Välkommen till swedroid!

    Dessa stegen ska fungera enligt användare i tråden.

    http://www.minecraftforum.net/forum...from-you-experts-a-iphone-to-iphone?comment=7

    En annan guide som kan vara användbar; http://www.pocket-lint.com/news/132...tween-ios-devices-especially-minecraft-worlds