Fråga: För dum för min Smart Clock?

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av Aene, 13 dec 2020.

  1. Aene

    Aene Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2013
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    Tänkte att jag skulle prova en Lenovo Smart Clock när Elgiganten sålde dem för 400kr på BF. Men jag får inte riktigt till det. Google Home verkar hitta den och efter att ha anslutit den till WiFi står det Connected på klockans display, men telefonen visar en pop-up att anslutningen gått bra, men att den inte kan hitta enheten.
    Startar jag om klockan hamnar jag på Link account där den tycker jag ska fortsätta konfigureringen i Google Home. Startar jag om Google Home hittar den inga enheter. Har försökt ett par gånger, men alltid samma resultat. Någon som har ett tips på hur jag kommer vidare?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 758
    Mottagna gillanden:
    44 760
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Gör om allt från scratch efter en "factory reset":
    Lenovo Smart Clock FAQs and Troubleshoot - Lenovo Support SE

     
    Dan1jel gillar detta.
  3. Aene

    Aene Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2013
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    Tack, men har redan gjort det tre gånger nu och varje gång slutar det med samma sak. Ska försöka ladda min gamla Redmi Note 8 och se om det blir någon skillnad med en annan mobil.
     
  4. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Hade också ett elände. Du behöver försäkra dig om att du ligger på exakt samma nätverk med mobilen och klockan, med samma frekvens, genom hela konfigurationen. Kanske var det något mer man fick göra på ett visst sätt, minsta lilla, och det är endast fabriksåterställning som gör att man kan hitta den i Home-appen igen.
    Fattar inte hur Lenovo släppa igenom denna miss i mjukvaran. Måste vara typ 80% som lämnar tillbaka den för att de inte klarar att ansluta den till Home.
     
    bernard gillar detta.
  5. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Sen så är det rätt vanligt med halvdassig wifi-signal i master bedroom hos vissa. T. ex. som i Älvsbyhus avlånga husmodeller där inkommande internet är i tvättstugan som är i andra änden av huset kontra sovrummen. [emoji4] Det kan helt klart påverka då antennen i dessa högtalare inte är den största. Nu säger jag inte att det är orsaken i detta fall, men man kan ju alltid testa att jacka in högtalaren närmare routern och prova att adoptera för att säkerställa att det inte är dålig signalstyrka som ligger bakom.