Desire HD från Siba Jag beställde min Desire HD från Webhallen den 16 september. Webbhallen har flyttat fram leveransdatumet ett X antal gånger och så även denna gång. Läste här i tråden och fick info om att Siba hade den. Så gick upp extra tidigt imorse för att helt enkelt köa till Siba på Backaplan (Göteborg, Hisingen). Hade förväntat mig en 10-12st tokiga Swedroidare som bara stod och drägglade utanför, men till min förvåning var jag helt ensam och kunde lugnt traska in på Siba och få en Desire HD direkt! Tecknade även Sibas drulleförsäkring för 925kr som verkade helt ok. Vet ej hur många dom har kvar i lager men att lägga till 300kr (5890kr istället för 5590kr) för att få den direkt i handen utan väntetid kan jag säga var värt !
Förbokade aldrig någon utan gick in på Sibas hemsida imorse och "paxade" en i Boråsbutiken. Har snackat med dom nu och den ligger och väntar med mitt namn på Dessutom kunde dom erbjuda (för mig som vill ha Telenor) Telenor Surfa Bas 99:-/månad och med förhöjda avgiften 150:-/månad. Jag får betala 90:- i butiken. Alltså 150*24+90 = 3690:- för telefonen, vilket är svårslaget och faktiskt bättre än man kan få via Telenors hemsida (170*24+0 = 4080:-) Dom hade fått in 6 st i Borås, en är såld plus min undanlagda. Så det borde finnas fyra kvar Edit: Färgen är den som syns på dom officiella bilderna; mocca/grå typ. Jag tror inte att det finns nån annan. Mvh ctm555
Varför, varför, varför har inte Siba Linköping fått in några? Nån som vet någon annan butik i Linköping som fått in den? Beställde på Sibas hemsida när det stod att den fanns i lager, nu står det att den inte finns och jag har inte fått nån leveransbekräftelse, så jag antar att jag inte kom med i den vändan. Men jag fortsätter hoppas att de har en direktkoppling mellan beställningar och lagerstatus så att jag fortfarande kan få den. /Ash
dhd I Barkarby försöker givetvis Siba, Mediamarkt o Elgiganten att sälja andra tel. De har ingen aning om när eller om de får något.
Bor också i LKPG, ligger först i bokningslistan Dom får bara in 4 stycken ska du veta dock, och alla var bokade när jag va inne där den 29:e för att kolla när dom får dom i lager. Ringde centralen idag och tjejen sa att dom kan få in den när som helst (AKA hon har ingen aning) efter lunch, i eftermiddag, eller senare
När jag ringde Siba centralt igår kväll, påstod man att alla butiker skulle få exemplar, men inte hur många. Plockar personalen undan, och lurar oss?
nee, tror det är en fråga av när dom kommer fram. Vet av erfarenheter att siba i lkpg ofta köper in sina varor från närliggande butiker. Får jag inte samtal i eftermiddag så blir jag minst sagt besviken...jävligt hypad
Jag beställde från Phonehouse och i affären sa dom att dom får in den 15november. Men när man kollar på internet står det 5. Sneaky
Ringde Siba nyss, och det finns tydligen i butik, delvis, enbart i södra delen av landet. Skit samma med Siba, leverantören är oviktigt. Hörde däremot att Sverige skall tilldelas ca 1000 telefoner, inte mycket. Gäller väl första svängen.
Det finns bara en färg på Desire HD. Vissa hemsidor beskriver den som mocca/brun och vissa som svart. Men det är samma färg i alla butiker. Framsidan är helt i svart och baksidan är grå-brun/svart. Personligen tycker jag framsidan är skitsnygg i den svarta högglansen, medans den grå-bruna baksidan ser lite halvdassig ut. Men jag är nöjd endå!
Från en säljare i butik. Hur som har jag hämtat min på Mediamarkt i Västerås. Fanns ca 10 kvar kl 15. Barkarby har också, MM, men vet inte hur många.
Hej, Vi vill bara påpeka att de telefoner som vi har fått har i första hand gått till dem som har förhandsbokat. Det stämmer också att telefoner är på väg ut till butikerna, men som det verkar för tillfället kommer, tyvärr, de allra flesta att gå till personer som har förhandsbokat i butik. Vi beräknar att telefonerna kommer att ta slut under denna vecka. Vänliga hälsningar. Toni The Phone House Kundtjänst
Jag minns när det var kö utanför El Giganto för att köpa Nikon D40 för 2995:- Jag var först och vi var 2 pers när de öppnade. Jag stegade extremt snabbt fram till säljare i kamera-avdelningen och fick mitt ex. Kund #2 möttes av beskedet tyvärr slutsålt.