Jag snackade just med en asschysst kille på TPHs kundtjänst som hette Anders, han var väldigt hjälpsam och förklarade situationen. Igår när min orderstatus ändrades till "Fraktas" innebar det att de beställt ett spårat paket från posten, den kom nämligen in till deras lager igår och han sade att min skickaDES idag. Alltså borde jag få någon sorts info på post-popupen innan dagen är slut.
Fredrik: Du kan ringa direkt till dem och få ditt paket-id och själv sitta och spåra det på Postens sida nu. Jag fick mitt paket-id i emailen före lunch. / Magnus
Bra, japp nu återstår det bara att vänta tills Postens bil kommer och plockat upp det på deras lager för vidare transport. Du lär nog få den imorrn eftersom du bor närmare och jag får mest troligt vänta tills Måndag. / Magnus
Vet inte exakt men om dem har det i samband med sitt huvudkontor så är det i eller i närheten till Nacka vilket borde vara relativt nära dig. Jag sitter i Göteborg så det lär nog krävas ytterligare ett dygn hit ned, dvs Måndag eller Tisdag. / Magnus
Jag har pratat lite med TPH i Nordstan. De skulle tydligen inte få några leveranser på fredag utan antingen idag eller måndag/tisdag. Jag har också pratat med TPH i Borås. De hade fått in telefoner enligt lagersaldot men dessa 3 var redan bokade. TPH ska ha fått 300 st totalt till webb och alla sina butiker enl. uppgift. Nu sitter man tyvärr här och väntar på att få någon form av livstecken. Är det någon som vet om Telia planerar att ta in den inom det närmsta?
Hihihi, jag åkte till teknikmagasinet på frölunda torg och hämta den sista dom hade där Nu ligger den på laddning
MediaMarkt i Jönköping fick in 13 stycken idag, och dom hade annons på den, 4990:-!!! dom hade sålt 7 av 13 st vid halv 1 tiden idag varav en till mig! ingen förhandsbokning och väntan här inte.. dessutom jäkligt billigt
Jag tackar Expert i Borås för bra service och att de faktiskt inte hade sålt den enda DHD som kommit in under dagen. Letar man efter något ska man naturligtvis leta där andra inte letar...
Nu har väl de flesta fått sina lurar verkar det som. Men kan tipsa om att TPH i Sickla Stockholm fick in 10 st idag på eftermiddagen. Jag var där själv och avbokade min beställda DHD.
Plockade upp min på Mediamarkt Jönköping igår vid lunchtid. 4995:- överkomligt. Sent from my Desire HD using Tapatalk