För många trådar för nya forum är sticky

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Oceanic, 19 okt 2017.

1. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 328
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Verkar som swedroid sedan något år tillbaka har en knapp om trycker på för are skapa ett nytt forum för en telefon en färdig mall med massa nya trådar. Problemet med dessa är att de är sticky och ett annat problem är att de är för många. Pga att de är sticky blir de dålig översikt då de andra trådarna hamnar väldigt långt ner. Lösningen är att inte ha de som sticky. Förutom den stora tråden för telefonen. Man vill ju att de aktiva trådarna de med senast aktivitet ska hamna överst när man går inte på forumet inte massa döda trådar som ingen skrivit i på flera månader det blir rörigt och jobbigt att läsa.

Jag antar att swedroid har tänkt igenom detta redan och tycker det är bra som det är men kan inte komma ifrån att den senaste skriva tråden när inte hamna på rad 20 eller något den bör hamna högst upp eller åtminstone rad 3.

2. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Håller med dig. Det ser inte bra ut och bör anpassas efter aktiviteten i forumet.
    Det vi gjort är att försöka ha en mall för hur ett forum skall se ut, typ.

chraist gillar detta.
  3. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Vi går efter en mall när nya forum skapas med några trådar som är sticky då de förväntas ha mycket aktivitet. Några av dessa trådar så som t.ex. förbeställningar eller liknande ska sen avklistras när telefonen har släppts är tanken och aktiviteten minskar i tråden.

Samtidigt så måste vi så klart ta hänsyn till aktiviteten i trådarna också. Det ska, precis som du skriver, inte vara flera döda trådar som sticky. Några klistrade lär det vara dock.

chraist och bernard gillar detta.
  4. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 328
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Mate 10 har 11 sticky trådar. Vad folk vill ha är inte massa mallar Utan de vill att den tråd som hade senast aktivitet är högst upp så man enkelt ser den snabbt när man uppdaterar webbsidan.

Varför inte låta användare skapa trådarna istället r att en maskin ska spotta ut 11 sticky trådar varje gång set släpps en ny telefon.