För närvarande problem med synkronisering, Google-kontakter?

Diskussion i 'Hero' startad av e2zippo, 9 dec 2009.

  1. e2zippo

    e2zippo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hallå, är nybliven ägare till en brun Hero, är toknöjd efter jag lärt mig hantera telefonen lite bättre :)

    Dock var mina kontakter helt fucked up pga av olika migreringar från Nokia>SE>Hero så jag exporterade alla kontakter till en .vcf fil med hjälp av vCardIO 0.27 och importerade sen dom i google contacts för editering.

    Rensade telefonen från mina kontakter och synkade sedan med google efter jag editerat ungefär hälten av kontakterna bara för att se om det fungerade och det gjorde det, kanon!

    Gjorde sen klart resten av kontakterna och skulle synka igen men får nu upp felet

    "Det är för närvarande problem med synkronisering. Det fungerar igen om en stund."

    Nu har det varit så i 1 timme och jag har testat starta om telefonen, hjälper inte, är det något ni har stött på? :confused:

    Edit: tänkte bara säga att det funkar varken med automatisk synkning eller manuell

    Sitter med en telefon utan nummer och kontakter, härligt :rolleyes:

    /Mvh Martin
     
    Last edited: 9 dec 2009
  2. smacke

    smacke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    du e inte ensam.. :(
    har läst på google mobiles forum att de har strul me syncen just nu så de e nog garanterat fler än vi två som de strular för.. ( inte mycket tröst.. )
     
  3. e2zippo

    e2zippo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Helt mysko, jag hade editerat alla mina kontakter och lagt till nummer osv, sen när jag flyttade dom till en annan grupp så försvann dom, på google contacts alltså. Hade som tur var en backup .vcf fil men allt arbete är borta. :mad:

    Synkroniseringen fungerade retligt nog alldeles efter mina editerade kontakter försvunnit!
     
  4. PatBenson

    PatBenson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har får dubbletter (eller behåller gamla) kontakter om jag för samma två kontakter i mailen, telefonen behåller den gamla och lägger till den nya. Är det det strulet som google har?
    Frågar då jag är osäker på om det är mobilen eller synken :S För jag kan inte synka telefonens SIM kontakter heller, vilket är lite märkligt.
     
  5. bimmerboy

    bimmerboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Telefon 3:
    Oneplus 3
    har haft detta problem några månader nu (Det gäller enbart kontakterna) JAg ser kontakterna på båda ställen men synken funkar inte.

    Någon som har några tips?