Föra över kontakter från SE-mobil?

Diskussion i 'Tattoo' startad av ruskprick, 19 dec 2009.

  1. ruskprick

    ruskprick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ännu en fråga, lika bra att köra separata trådar så det är lätt att söka sen.

    1. Hur för jag över mina kontakter från en SE-telefon?
    Går det att skicka hela paketet via blåtand som det går mellan SE-telefoner om man väljer "send ALL" osv.?

    2. Vad är smidigast egentligen? Att uppdatera alla sina kontakter i gmail med nummer osv och endast använda det, eller skall man köra på en standard telefonbok? :eek:

    Mvh
    Ruskprick
     
  2. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Jag använde MyPhoneExplorer för att exportera alla mina kontakter direkt till Google-kontakter. Ett suveränt program som tyvärr bara funkar med SE-telefoner.
     
  3. ruskprick

    ruskprick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, så du kör uteslutande med googles adressbok?
    Låter ju faktiskt som det är smidigast när man är googlefreak, är inte van vid att samköra mobiler och datorer bara :)
    Med tanke på att jag har olika namn i telefonen och google på folk så borde väl det bästa kanske vara att slänga över dom i Myphoneexplorer och sedan manuellt skriva in dom i googlekontakter.
    Jag har ex. "Sven Svensson" i mobilen men i min googlekontakt heter han kanske "David Hasselhoff" istället, eller väljer man vilken kontakt man vill utöka med telefonnummer osv?
    Kanske är bättre att jag testar när jag kommit hem från jobbet istället för att fråga :)

    Det funkar åt båda hållen antar jag? Dvs. om jag lägger till en kontakt i telefonen så förs den över till googlekontakterna när jag synkar med datorn?

    Tack för tipset hur som helst!
     
  4. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Jag tycker att det är absolut enklast att bara använda mig av googlekontakter. Synkningen är dubbelriktad och helt automatisk. Det är smidigt att redigera kontakterna i datorn och direkt du är klar så är det ändrat i telefonen. Andra fördelar är att kontakterna finns kvar om du skulle förlora telefonen och om du köper en ny Android så får du automatiskt hela telefonboken i din nya telefon.

    Du kan lägga alla googlekontakter du vill ha i telefonen i en egen grupp och sen välja att enbart synka den gruppen. Du kan också slå samman kontakter men då kommer du inte kunna ha olika namn utan det blir bara en kontakt med infon från båda.
     
  5. ruskprick

    ruskprick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ah, att gruppera är nog lösningen för mig :)
    Då har jag lite att göra i helgen :cool:

    Tack för tipset!
     
  6. jonnyk

    jonnyk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har precis skaffat en tattoo o sitter som bäst o försöker lära mig alla finesser...jag undrar därför hur man väljer att telefonen bara ska synca sig med en viss grupp kontakter på gmail? Jag har fått in alla kontakter från gamla luren dit o lagt dem i en egen grupp men jag får med alla kontakter när jag kollar i telefonen.

    Tacksam för hjälp:)
     
  7. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Tryck in menyknappen när du är inne i contacts i telefonen så kan man ändra där.