Japp, efter att jag skrev inlägget ovan fick jag 4 omstarter på en timme.
Jag upptäckte att när mobilen låg på en bordsskiva och jag lyfte ena långsidan så mobilen lutade 45 grader och sen släppte den, så startade den om sig.
Då lackade jag ur och ringde till Ericsson, tjommen i andra änden var väldigt oförstående för att det skulle finnas telefoner som startar om sig. %#&"¤ (översättning överflödig)
Så jag ringde till en "mobil-verkstad" och pratade med dom och frågade om vad just de polerade kontaktytorna innebar.
Hon i telefonen var väldigt trevlig och bekräftade att det fanns en del problem och poleringen var i princip bara lite sprit på en tuss. Exakt vilken sprit det var visste inte ens mekaniken.
Men jag har jobbat inom flygindustrin sen 2004 och den enda vätska vi fick använda på kretskort och kontakter var ren isopropanol då den inte lämnar några rester/föroreningar.
Så jag tog en tops och lite isopropanol och tvättade kontakterna på telefonen och batteriet, minneskortet och simkortet.
Sen körde jag också med papperstricket (totalt 0,29 mm tjockt papper efter vikning) samt att jag stängt av Sony Ericsson SyncML och flyttat så många appar som möjligt till SD-kortet.
10/6 1750 2 timmar
11/6 0733 16 timmar (åtskilliga bordssläpp)
Uppdaterar om resultat...
Last edited: Jun 11, 2011