Förbeställningar?

Diskussion i 'Desire HD' startad av nixz, 16 sept 2010.

1. Orici

Orici Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
  2. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Finns en speciell tråd om skydd till HD'n, använd den :) Men kan svara ändå, det du länkade nyss är utav plast (?), dvs den är hård. Den jag länkade tidigare är utav läder (?), dvs mjuk.

3. agne

agne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har bokat ett exemplar hos Dustin Home. Det där med att man får vänta en extra dag när man beställer från nätet brukar inte gälla Dustin Home då de är grymt snabba. De har något stort avtal med posten och har hämtningar flera gånger om dagen och deras paket är dessutom prio hos posten. Har även för mig att de skickar iväg produkter med en dags marginal om det har ett visst releasedatum.

Dustin Home <3

4. TazZy

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Snackade med polaren på elgiganten, dom har inte fått in något datum angående release. Ska höra igen på Fredag tänkte jag.

5. oedlan

oedlan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung s10e

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung s10e
    Info:
    Via jobbet, kör duo sim.
    Ny telefon

Sa till chefen idag att jag måste skaffa en ny telefon snart då den gamla håller på att dö.
    Han frågade "Måste du ha en ny på en gång eller klarar du dig tills Desire HD kommer ut?":D

Han skulle beställa en imorgon *hopp o studs*

6. TobiasG

TobiasG Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fin chef du har!

7. Mattofsweden

Mattofsweden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Köp via elgigantens webbutik är samma sak som köp i butik. Enda som kan skilja är priserna. Har du problem med någon produkt tittar du bara inom närmaste varuhus, alternativt skickar den om du har långt till en butik.

Som det ser ut nu så finns det ett obekräftat leveransdatum satt till den 15:e Okt, till huvudlagret utanför jönköping.

8. carez

carez Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Menar mer att vill man beställa från internet så finns det mindre butiker än vad fysiska butiker!

9. TazZy

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Jo, sant. Men finns en butik i min lilla stad där jag tänker köpa min. Nära och billigare pris vilket är dubbelvinst imo. Men ska be polaren kolla på Onsdag och Fredag angående leverans, dom hade beställt från 2st leverantörer iaf, så leveransdatumet lär ju poppa upp snart på deras datorer tycker man väl. Börjar ju dra ihop sig!

10. Tiki

Tiki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Håller med om att Dustin Home är en bra butik (framför allt med rabatt och gratis frakt för studenter :teeth: ).

Problemet i det här fallet är att de flesta "vanliga" (dvs personer som inte har någon vidare bra koll på utbudet av nätbutiker) bokar på Dustin Home, vilket gör att de har en mycket längre lista med förhandsbokningar än andra butiker. Då spelar det ingen större roll om de skickar dagen innan releasedagen, är du inte med i första batchen får du luren 2 veckor efter alla andra.

11. OWid

OWid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bare for å føye til litt interressant info: Komplett i Norge sender meg min på fredag, dvs. 8. Oktober. Noen som har noen god grunn til at Komplett i Norge får dem inn tidligere enn Komplett i Sverige?

(Bare så dere ikke blir sinte på meg for at jeg er norsk - jeg har svensk statsborgerskap, og jeg har svenske foreldre. Jeg er bare oppvåkst i Norge og har derfor aldri lært å skrive svensk...) :-)

12. nixz

nixz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hm, enligt komplett.no så får dom ju in 687 st den 21a oktober? har dom redan sålt slut på en batch som kommer nu på fredag då eller?

13. OWid

OWid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, det stemmer. Jeg fikk litt noya når jeg så at datoen var endret, men så gikk jeg inn i min ordre og kikket - der sto fremdeles den batchen til fredag (293stk) som den jeg får fra :)

14. carez

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Hur kan norge få tidigare än sverige ?

Eller formulerar om,
    Någon skillnad på sverige och norge ?

15. clooak

clooak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ehm så vitt jag vet så skickas allt vi beställer från komplett från deras centrallager i Norge? Känns ju väldigt skumt att Komplett i Norge har men inte vi i Sverige, men så vet man också att komplett har startat upp ett nytt ordersystem som kan medföra komplikationer, dvs felskrivningar?

Känns lite lurt, jag beställde från en brittisk sida och de hade ett datum satt till den 5th of october för släpp, som nu har blivit ändrat till 11th.

Så tror inte på att de kan leverera tills på fredag

16. Zeecor

Zeecor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Gick in och kollade på min beställning på svenska komplett. Står såhär: "Förväntat leveransdatum 2010-10-09". Vilket är på lördag. Vet inte om dom menar att det är när jag får den eller när dom skickar den. Vad jag vet så jobbar varken dom eller posten på lördagar?

17. OWid

OWid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

At komplett har startet et nytt ordresystem er for meg ukjent, og om det stemmer at det medfører feilskrivninger i forhold til datoen min telefon vil bli sendt, er det svaret på "Hvorfor jeg kan "få" min før dere i Sverige"...

Uansett står det fremdeles "sendingsdato 2010-10-08" på min ordre. Det vil vel si at den ikke leveres på min dør på fredag, men sendes fra komplett på fredag.

18. carez

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

För att hård dra det hela så kan det bara vara ett par dagar kvar till första leverans.
    Men varför finns det inte några bekräftade datum?
    Butiken jag ska köpa ifrån får varor 2 ggr i veckan, dvs att dom bör få den innan den släpps (varit så tidigare) men dom vet ändå inget.
    Läste i desire z tråden, där pratades det om v44, det är i november?

19. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 624

MINA ENHETER

Verkat vara förseningar på G, flera UK butiker har flyttat fram datum till runt 20:...

20. TazZy

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Blir ledsen när jag läser denna tråd, ska fan sluta.. :<

Först läser man att får Norge den nu på Fredag, och sedan att den är försenad till 20'e Oktober.. Spekulationer, visst, men gör mig ledsen ändå :<