Förbeställningar?

Diskussion i 'Desire HD' startad av nixz, 16 sept 2010.

1. carez

carez Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Har inga problem med förseningar, men 20/10 är ju inge bekräftat.
    Kan inte HTC bara klämma ut ett datum, är ändå inte så långt kvar så dom bör ju vara färdiga med telefonen.

2. OWid

OWid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om det stemmer, som det ble nevnt tidligere - at komplett har et nytt ordresystem, hvilket kan føre til at de har skrevet feil dato, så er det ikke sikkert at jeg får den når det står at jeg skal få den. Det er i såfall ikke noe god nyhet for meg heller... :cry:

Dersom det er forsinkelser, så må vi nok belage oss på å vente, alle sammen....:neutral:

3. carez

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Vore ju oturligt att det skulle bli fel, just nu precis när dem bytt system..
    Varför skulle just den populäraste telefonen just nu bli felannonserad?
    Borde dem inte ha mer koll på att allt bli rätt

4. OWid

OWid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som sagt - det var for meg ukjent at de hadde byttet system...

5. carez

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Det förstår jag, är ju inte ditt fel..
    Ska vi ringa HTC och läxa upp dem :)

6. clooak

clooak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Komplett uppgraderade eller gjorde ändringar för ett tag sen och tror det var något med deras pakethanteringssystem, fast ta mig inte på orden. Men tror inte att det är skälet till att deras leveransdatum är annorlunda. Har beställt från de förut när nya produkter har släppt och de sätter datum väldigt optimistiskt... :)

7. carez

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Känns som alla gör det för att ragga kunder..

8. Elinsa

Elinsa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Senaste beskedet vi fick av HTC var att olåst telefonen kommer börja droppa in runt den 19 Oktober. Dvs. första batcherna kommer med största sannolikhet gå direkt till operatörerna.

Det pratades även om att de större batcherna kommer ramla in runt början av november (Även här, olåsta lurar).

Senaste beskedet vi fick av 20:20 var preliminärt 19 Oktober.

9. bamz

bamz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Min order hos komplett har också leverans datum 9/10 :O Fyfan vad jag hoppas att det är sant!

Ang. leveranser: Jobbar på en elektronik kedja, kan inte säga vilken. Men när vi får in nya prylar så har vi ingen aning om när de kommer att komma i butiken om det inte finns någon bättre info att de ska komma. Utan det bara dyker upp i leveransen, när det handlar om häftigare saker vet jag inte hur det funkar.

Innan jag köpte min magic hos tre, så hade de inte lanserat den på hemsidan utan jag lyckades få lite info om att jag borde vänta 1-2 veckor på att köpa ny mobil då det skulle komma ut någon häftig som skulle passa mig :)

Helt rätt av säljaren tycker jag, han gav mig ingen info direkt om vilken modell det handla om utan att den skulle passa mina behov och försäkrade sig om att ja skulle titta in igen och antagligen köpa en mobil av tre. :)

10. Peer2peer

Peer2peer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det var professionellt gjort!

11. WhoMe

WhoMe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har läst tråden. Vad tror ni är bäst sätt att försöka få tag i en om man inte förbeställt än. Fysisk butik? Webbshop?

12. WhoMe

WhoMe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag köpte min hero på nätet så visste inte 3 försäljaren om att den fanns. "Vi har precis fått in magic..."

13. Elinsa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mitt bästa tips är att förbeställa/boka. Betalning via faktura genom Katshing t.ex (Kan även rekommendera att köpa på Katshing. Har bara positivt att säga om dom vid mina 3 senaste köp).

Men du får dessvärre förberedda dig på att du kommer få besöka en fysisk butik vid release dag. Många fysiska butiker lägger inte undan telefoner utan det är först till kvarn som gäller (Finns även undantag).

Kort och gott;

Lägg en förbeställning på valfri webbshop. Kommer du med första batchen så var glad. Om inte besök en fysisk butik. Får du ingen där så har du som sagt en beställning redan liggandes och framflyttad i kön och kommer förhoppningsviss med nästa batch.

14. WhoMe

WhoMe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack Elinsa!

15. gcarlbark

gcarlbark Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det här låter uppmuntrande för min del...jag har förbeställt den direkt genom Telenors butik, innebär det att jag borde få den tidigare än om jag skulle ha förbeställt genom en vanlig obunden webbutik?

16. Elinsa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kan inte svara på det. Om det som våran kontaktperson på HTC säger så kan det vara fullt möjligt att du kan få den före de olåsta batcherna anländer. Men det kan även innebära att du får bra mycket senare då norden, specifikt sverige tyvärr inte brukar ligga så högt upp på listan. Har på känn att t.ex franska/uk/tyska operatörer kommer bli dom först att få batcher och även få de största. Men som sagt, mina spekulationer och tidigare erfarenheter.

Har vi tur så kan telefonen komma tidigare, har vi otur så kan den anlända i november. Vad jag själv vet och tycker är att vi har en väldigt trevlig lur att se framemot. Min uppfattning av den stund jag fick med den är bara positivt.

17. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 625

MINA ENHETER

Nu plockade Webhallen bort datumet... Ser ut som det blir lev i nov snarare än oktober.

18. ElecTriX

ElecTriX Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Står längst ner fortfarande?

Last edited: 5 okt 2010
  19. php_TANKER

php_TANKER Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag beställde min i onsdags(29/9), mailade katshing igår om plats och fick svaret:

20. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 625

MINA ENHETER

Release och förväntad leveransdatum är inte samma sak. Det stod 14 okt som förväntad i leverans tidigare.