Förbeställningar?

Diskussion i 'Desire HD' startad av nixz, 16 sept 2010.

1. Maximus3D

Maximus3D Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    580

MINA ENHETER

De flesta butiker, både fysiska och internetbaserade verkar få in den vecka 44, dvs nästa veckan så de av oss som har beställt och bokat lär nog få våra mobiler denna vecka.

/ Magnus

2. nixz

nixz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den kom med postens budbil hemkörd till dörren.

Spåra paketet på postens hemsida så ser du exakt när den är ute för leverans.

3. clooak

clooak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Haha posten gillar nog inte mig
    "
    27 okt kl 09:19
    Stad, Lastad på bil, utkörning påbörjad "

Har ännu inte fått den :;)

4. Sammy Sung

Sammy Sung Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

De har nog utkörningar fram till åtminstonde 16. Så du kan nog få vänta till dess.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

5. clooak

clooak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Är rädd för det, Irriterande att behöva sitta hemma en hel dag. Jag föredrar att de hade lämnat det till mitt postombud. Finns inga fördelar med hemkörning när det är så små paket!

6. fredrikstorm

fredrikstorm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

+1 på den

7. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Man får vara glad att man märker av något liv därifrån. Beställde min 22/9 så jag hoppas den dyker upp näste vecka.. men känns som den lika gärna kan komma i mitten av nov:cry:

8. Mc_Piloten

Mc_Piloten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

När det gäller Schenker så går det att göra så. Det gjorde jag när jag var tvungen att hämta Ifånen. Vill inte vara hemma å vänta på telefonen en hel dag!
    Jag kunde välja lokal utlämning i butik eller åka till terminal..valde det senare.
    Har för mig att man till UPS kan åka til lTerminal och hämta också.

9. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    522

MINA ENHETER

Hade du ringt till posten innan den landade i din stad så kunde du sagt till dom att lämna den i utlämningsombud eller liknande.

10. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Nu är ju s-lc en helt vanlig lcd i och för sig. Bara att samsung och sony har tatt patent på namnen "super-lcd" till sina lcd-skärmar. Enbart för att lura konsumenterna;)

s-lcd är alltså en helt vanlig lcd

11. anarfox

anarfox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Mja... S-LCD är ett företag. Det som är intressant är vilken panel som används och där har jag inte sett någon information på varken S-LCD eller "vanlig" LCD om vilka paneler som används i dagens mobiltelefoner. Enda som nämnts är att iPhone 4 har IPS.

Last edited: 27 okt 2010
  12. fj0

fj0 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det är ingen som alls nämner Tele2. Är det någon som vet när man kan köpa denna i Tele2 butikerna?

13. Nyberg1

Nyberg1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Steg 1. Du går in på tele2.se
    Steg 2. Du går in på mobiltelefoner
    Steg 3. Leta dig fram till Desire HD

Voila..

14. DanielMob

DanielMob Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Har följt tråden i en vecka och registrerar mig för att vidarebefodra information ang. förbeställningar från CDON.com.

Min ex-kollega jobbar som en av de olika distriktförsäljningscheferna. Jag visste inte detta förrän jag talade med honom idag (då han tills halvåret tillbaka var egenföretagare).

Jag berättade iaf att jag förhandsbokade mig Desire HD 26 september på CDON.com med nyabbonemangregistrering hos Telia. Detta innebar att jag band upp mig för 2års-abbonemang, vilket aktiverades direkt. Mao betalar jag redan 200kr extra / månad för mobilen (som jag inte har). Det innebär att jag inte kan avbeställa min förbeställning, då jag isåfall sitter med ett abbonemang utan mobil (där jag dessutom ändå betalar för en mobil).

Min käre ex-kollega skrattade inledningsvis åt mig. CDON.com är ett av två nätföretag som i inledande fasen av förbeställningarna fullständigt misslyckades med överenskommelser av leveranser. Dock trodde de att detta skulle åtgärdas inom en närmre framtid, vilket det inte gjorde. Situationen är nu som sådan att CDON.com har hamnat i, vad han kallar, "tredje-stadie av leverans". Det innebär ungefär att de andra leverantörer har vars tre batchar att göra slut på innan CDON.com får sin första leverans. CDON.com beräknar få sin första leverans (oklart hur många exempler) sent i slutet av november, vilket är best case scenario. Eventuellt blir det inte förrän i mitten av december.

Nu tänker folk: jävla troll. Visst, det kan ni få tro. Jag informerar bara. Själv sitter jag nu med min gamla Touch Diamond, som är låst till 3 (var från jag porterade till telia). Jag fick således låna en gammal Ericsson P1 av en kompis till mitt nya telia-abbonemang. Den slutade fungera. Nu sitter jag med en gammal jävla nokia, och det kommer jag att få göra till eventuellt mitten av december, för jag har ingen som helst möjlighet att avbeställa min förhandsbeställning.

Grattis till oss som valde CDON.com. Ännu mer grattis till oss som tecknade abbonemang )#(!/#/()()/#¤/)=.

Vänligen,

Daniel

15. bamz

bamz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Fyfan, känns ju verkligen inte rätt att betala ett abonnemang innan man fått luren, hör av dig till dem direkt och säg att du är besviken!

De kommer antagligen försöka erbjuda dig gratis sms/surf under någon tid, men är man nog tillräckligt stönig så borde du kunna komma ur det.

Men det kan nog vara svårt tyvär :(

Själv sitter jag och väntar på komplett som är mitt sista hopp iom expansys som fucka mig rent utav. 8 dagar kvar där ifrån.

Tycker det är lite synd att man har så dålig koll på när saker kommer in på lagret men så funkar det tyvärr. Jobbar själv inom en elektronik kedja, sysslar dock ej med mobiler men vet att förväntad leveransdatum är aldrig något att gå på.

16. Nyberg1

Nyberg1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Okej, jag väljer att tro på denna information då CDON ändå inte har gjort bra intryck på mig gällande förhandsbokningen av DHD:n, trist.

Någon som har tips på en leverantör där man kan hamna relativt bra i kön med DHD:n?

17. jhenrikj

jhenrikj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag har också beställt från CDON med förlängning av mitt abb och jag kan dementera allt ovan. Jag ska också betala 200kr mer i månaden men den kostnaden påförs inte mitt abb innan jag skriver på avin när jag hämtar ut
    telefonen på posten. Det är den underskriften som innebär att abb:et binds, och den förhöjda avgiften tas ut. Betalar du något nu så är det ett enstaka fall som gått fel och det är inte så CDON gör i normalfallet så sluta trolla nu och håll dig till sanningen istället....

18. DanielMob

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Telia säger att är CDON.com som får ta det ansvaret, då de själva uppfyller sin del av avtalet som de har slutit med CDON.com (dvs tillhandahålla abbonemanget). Att CDON.com inte kan leverera varan är CDON.coms (eller mitt) problem.

CDON.com säger att de inte har gjort något fel då de aldrig har utlovat leveransdatum.

Life's good.

19. DanielMob

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vet precis vilket mail du menar och jag fick exakt samma. Jag ville dock vara säker så jag skickade mail till dem.. ja, läs själv.

"Hej,

Jag förhandsbokade HTC Desire HD den 24 september med portering av mitt abbonemang från Tre till Telia. Nu förefaller det som att telefonen kommer att bli väldigt sent levererad. Samtidigt var jag av uppfattningen, enligt mail som automatiskt skickades från er, att abbonemanget och porteringen inte skulle ske förrän jag undertecknade avin när telefonen levererades.

Så var då inte fallet. Den 4 oktober skedde porteringen och som det ser ut nu betalar jag alltså på obestämd tid telias abbonemang med 200kr i förhöjd månadsavgift utan att ha något att betala för. Kan det stämma att det var såhär det skulle gå till och att denna summa är något jag kommer att behöva fortsätta betala för tills telefonen kommer?

SVAR:

Hej Daniel.

Det stämmer att abonnemanget registreras så snart vi fått in beställningen.

Du betalar 200kr/mån för telefonen under bindningstiden, 24 månader, oavsett när telefonen levereras, därefter endast abonnemangskostnad och trafikavgifter. Totalt betalar du alltså 4800 kr för telefonen under 24 månader."

edit: detta var 13 oktober.

Last edited: 27 okt 2010
  20. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    694
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 14 Pro 5g

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 14 Pro 5g
    Telefon 2:
    Oneplus Nord 2
    Platta:
    Shield K1
    cdon är ju fan rena skitet, hur kan ni beställa dyra mobiler därifrån?