TELE2 använder även Brightpoint (www.brightpoint.com) som distributör. Bindningstiden på ett abonnemang har inte med operatörslåsning av terminaler att göra.
Av abonnemang ja, men hur ser det ut om man köper den utan abonnemang? Tele2 kör väl med opertatörslås som man kan låsa upp sen till en kostnad.
Pratade precis med en kompis som köpte sin Hero genom Tele2. Hans är inte låst till Tele2, enligt han har dom inte tillåtelse att låsa HTC:s telefoner
Pratade med telenor idag som sa att dom skickat iväg min telefon idag, så i morgon eller på fredag bör den vara hos mig sa dom. Hoppas det stämmer för dom har uppdaterat min sida på deras sida att jag är låst i två år till
Om man skulle köpa den utan abonnemang av TELE2? Det kan jag inte svara på om de väljer att låsa telefonen då. Alternativet att köpa utan abonnemang kan jag inte hitta på deras hemsida. På DHD specifikationen TELE2 har så är det specat att den inte är operatörslåst. Operatörslåsta telefoner brukar oftast vara telefoner med nedsatt pris, och där operatören räknar på att ta hem prissäkningen på en "tvingad" användning från kunden.
Pratat med både Internetbutiken och Kundtjänst idag och dom har ännu inga telefoner att skicka... beställde själv den 12:e Oktober... //Nik
Okey, dom ringde upp mig igår och sa att dom fått in den och skulle skicka den. skall bli intressant att se om det kommer någon eller hur det verkar