Förbeställningar?

Diskussion i 'Desire HD' startad av nixz, 16 sept 2010.

1. Nyberg1

Nyberg1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack o hej!

Hoppet förblir tänt med andra ord!

2. malmorn

malmorn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då uppstår följande fråga? Hur kan Tele2 som (alltid) ligger efter få ut en leverans till den tredje när de två större operatörerna 3 och Telenor inte får DHD till lager förrän i slutet av november-början av december. Tycker ärligt talat detta är sjukt. Mycket sjukt!

Om ryktena är sanna, hur fan har det gått till isåfall? Varför har inte Telenor och 3 fått en leverans? Telenor var ju exempelvis först med att ta emot förbeställningar..

3. nadro

nadro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Pratade med Katshing, där jag har plats 91 eller 93.. Dom sa : Hej vi vet inget och vi garanterar inte att du får i första sändningen..

Detta suger så jävla hårt att det inte ska finnas bättre information för oss som väntar. Skjuter man sig inte själv i arslet ??

nadro

4. Nyberg1

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Min teori är att både Telenor och 3 kommer ha operatörslåsning på sina och just därför tar det längre tid att få fram dom. Dock står det fortfarande på 3:s hemsida att dom kommer under v.44 (nästa vecka)?

En annan teori är att Telenor tabbat sig med leveransen men det känns lite långsökt.

En tredje teori är att Tele2 ljuger oss rakt upp i ansiktet :/

5. nadro

nadro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

HTC
    Hej nadro,

Tack för att du kontaktar HTC.

Vårt huvudkontor i Taiwan har inte meddelat oss leveransdatum.

Logga in på vår webbplats ContactUs med hjälp av din e-postadress och ärendenumret xxxxxxxxxxxxxxxxx0 om du vill svara på det här meddelandet eller ställa andra frågor.

Med vänlig hälsning,

Bo

Skickade ett argt brev.. Men fick inget vidare svar.. Precis som katshing... Vi vet inget.. men tack för att du kontaktade oss.., Muppar

Last edited: 29 okt 2010
  6. malmorn

malmorn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur fan kan små skitbutiker (till storlek) få in leveranser så pass före de större operatörerna som har sjukt stora kvantiteter. Enligt mitt ekonomiska öga hade jag som stor leverantör av mobiltelefoner (HTC) prioriterat dessa kvantiteter i förhand..

7. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

vet inte om du såg mitt förra inlägg, kontaktade 2020 idag för några få timmar sedan, de svarade då som sagt slutet av november får 3 sina Desire HD.

8. Revelations

Revelations Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Samsung Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Note 8
    Jag tänker inte vänta till slutet av November. Det var jobbigt nog att vänta i 2 veckor, 4 till kommer inte hända. Ska ringa 3 i mitten av vecka 44 och om de säger att de fortfarande har ingen info då avbeställer jag.
    Orka, Holland som ligger 500km från Sverige fick sina jävla DHDs för 2 veckor sen.

9. Nyberg1

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nu ska ni få höra, ringde till Tele2:s webbutik då Brightpoint (det är dom som levererar till Tele2) svarar, pratade med en trevlig och påläst snubbe.

Han säger att dom har den i lager men får inte skicka ut dom förrens säljstart i Sverige (3:e november). Har tydligen också att göra med att de fysiska butikerna (Elgiganten, OnOff, Siba etc) ska ha telefonen samtidigt.

Dom kommer att skicka ut telefonerna den 2:a november, med andra ord får man sin telefon tidigast den 3:e november via Tele2. Han sa också att informationen dom fått från Tele2 är att så länge det finns en köpknapp på Tele2:s hemsida så ska man få den i första leveransen (vilket som vanligt, han inte kunde garantera).

10. nadro

nadro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Grymt.. Så då finns det ju redan telefoner i sverige.. Hur kan inte HTC.se Veta det.. Det är för mig en gåta..

11. jhenrikj

jhenrikj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Den information de ser på lagret är ju information som någon har gissat sig till och lagt in i systemet....inte nån information de har fått nånstans ifrån som är fakta. Jag tror inte att 2020 har direkt överföring från HTC's tillverkningsfabriker så att de automatisk får in korrekt information i sina system. Det är kanske inte just de personer du frågar som gissar, men den informationen de har är en ren gissning från någon och inte verklighetsbaserad.

12. Limmet

Limmet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Också noterat hur Tele2 brukar vara efter. Men egentligen utan anledning?

Tele2 är def större utanför Sverige än Telenor/3 som inte finns i så många länder (Räkna inte in Vodaphone/europolitan de har väl inget o göra med Telenor längre?)

Så kanske Tele2 äntligen kommer börja hänga med i lanseringen av nya telefoner. Som tele2-kund kan man ju hoppas iaf.

I Sverige är Tele2 näst störst.

Orkade inte leta så nogrant men hittade detta iaf. Från GP 2009:

"Jämförelse av Sveriges fyra största mobiloperatörer
    Företag Telia Sonera Tele 2 Telenor 3
    Marknadsandel i Sverige 42 procent. 31,2 procent. 17,2 procent. 7,9 procent."

13. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Detta låter ju troligt i allla fall. Dustinhome som jag beställt ifrån skriver ju att dom inte kommer börja skicka ut före 2 nov..och för ett tag sen skrev väl idg.se att de snackat med någon HTC chef för norden som sa att release var 3 nov.

14. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag förstår inte riktigt varför den stora majoriteten här envisas med att köpa sin DHD från en svensk ÅF.
    UK t.ex. får ju faktiskt leveranser NU - inte i slutet av november, början av december.
    Men men, vill ni fortsätta att pumpa in sida efter sida i detta forum med lösa spekulationer och inklippta intetsägande mailsvar från HTC, tele2, komplett och fan o hans moster så är väl det ok ;)

15. Revelations

Revelations Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Samsung Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Note 8
    Jag har precis pratat med 3 och en kille sa att han tittade på just min beställning och att det fortfarande var vecka 44 som release och att min DHD är på gång. Så jag hoppas att ni som skriver att 3 får dem i slutet av November har fel!

16. Jocce91

Jocce91 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För att man kanske vill ha en telefon som innehåller abonemang så man slipper betala 5400 i handen.

Jag har så att jag betalar 3800 sen resten uppdelat på ett år med Telia.

+ att jag upgraderar min gamla Telia 25 till Telia 25 med Surf.

17. Maximus3D

Maximus3D Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    580

MINA ENHETER

Men då ska vi väl försöka vänta till den 2:a-3:e November för att se hur många av oss som faktiskt får den då. Får ingen av oss den då, ja då vet vi nog vad vi ska göra.
    Fram tills dess är det bara hålla nerverna i styr och acceptera läget.

/ Magnus

18. nikjensie

nikjensie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Vad skall vi göra?

//Nik

19. vicci

vicci Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

lugna errr lite nu grabbbaar. alla ska få sin lur....det tar tid men dom kommer till er. tänk på annat istället och gör annat än bara sitta vid tråden 24/7, då blir man galen och mer frusterad...

20. coolacrille

coolacrille Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hahaha! Du är underhållande! Det är en TELEFON. o_O