Förbeställningar?

Diskussion i 'Desire HD' startad av nixz, 16 sept 2010.

1. nixz

nixz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är ju en officiell release ifrån HTC som man isånnafall skulle lägga in så man ska ha full garanti. Inget konstigt med att göra så egentligen.

2. Elinsa

Elinsa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter bra nixz, fick bli genom Modaco då det hamnade på samma pris som på i stort sett alla svenska affärer fast med en massa tillbehör till. Ser framemot den 6 Oktober och se om dom får in den i lager och om man hinner med första batchen.

3. call3h

call3h Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Madoco

Kommer man att få den snabbare via madoco?.. eller redan försent att beställa där kanske för att man ska ha någon chans att få den i första utskicket?

Sen så såg jag att någon skrev tidigt att det skulle kosta ca 5 800kr... men står ju
    Products £ 408.49 ex VAT
    Delivery £ 24.00 ex VAT
    VAT £ 75.69 Total VAT to pay (17.5%)
    Total £ 508.18 Total inc. VAT

Och det blir väl inte mer än ca 4 700kr?.. så vad har jag gjort fel nu?

Last edited: 25 sept 2010
  4. amphiler

amphiler Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Enligt mig är Katshing kungliga. Har handlat alla mina senaste mobiltelefoner därifrån, den första införskaffades 2004 om jag inte minns helt fel. De är alltid trevliga och hjälpsamma, sen är det inte så dumt att de oftast har väldigt bra priser.

EDIT: Nvm, nu fick jag till det.

Last edited: 25 sept 2010
  5. Elinsa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du har nog räknat i Euro istället för pund. Det är GBP som priset är angivet i.

6. call3h

call3h Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sant :), priset blev nu 5 499,78 kr.
    MEN har två frågor till..
    1. Låt säga att man inte kommer med i första utskicket... då kanske det går snabbare att köpa utav katshing?
    2. Garantin? Hur fungerar det med det?...

7. Elinsa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan gå snabbare att få den via Katshing ja, förutsatt att du ligger i deras kö.
    Själv beställde jag Modacos erbjudande, samt la en beställning hos Katshing på faktura för att komma in i kön.

HTC lämnar världsgaranti, mig vetterligt ska du kunna lämna in den i sverige då den inte är operatörsbunden på något sätt och blir tvingad därigenom.

Så ja, garanti ska inte vara något problem.

8. call3h

call3h Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu är jag mycket fundersam.. jag har inte beställt från något ställer mer än Webhallen (23-09-2010) så ligger ju inte så bra till där och dom skulle tydligen få in sina ganska så sent?.. så vet inte var jag ska beställa den ifrån nu eller om jag ska vänta på den via webhallen.. Modacos erbjudande va ju annars ganska så fint med alla tillbehör men vill inte vänta längre för det :).

MEN dom kommer väl till butik vid något datum? Eller skickas dom först och tar då slut eller hur fungerar det?.. får väl stå utanför någon butik isf ;)

9. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
  10. Dezent

Dezent Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Vimla, Telenor
    Telefon:
    iPhone 6S

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Telenor
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    iPad Air 2
  11. Zeecor

Zeecor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Bokad :) Nu ska man bara vänta på den med... Men efter att ha väntat på 2.1 i 6 månader så ska det väl inte vara något problem :)

12. Elinsa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har varit i kontakt med HTC angående att köpa telefonen i UK. Frågade blandannat om språk samt garanti och fick detta svar av Anna från HTC:

Jag blev nog mest bara förvirrad av hennes svar. Vad jag vet så har HTC världsgaranti och vi borde kunna få telefonen lagad här i sverige. Har det ändrats eller har man fått det om bakfoten?

Även språket, det ska gå att ändra till svenska, men huvudspråket kommer vara engelska. Menar hon då att endast vissa sektioner går över till svenska språket? Eller bara ordlista? Eller att engelska är default men går att byta.

Någon som kan tolka hennes svar bättre? Får nog gå och slänga mig i sängen en stund och läsa det senare annars.

13. alekar-6

alekar-6 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Läste nyligen på idg om Iphone..
    http://www.idg.se/2.1085/1.342204/apple-slipper-eu-boter
    Apple slipper EU-böter
    Det första fallet handlade om kunder som köpt sin iPhone i ett annat EES-land. Om mobilen gick sönder krävde Apple att reparationen skulle utföras i det land där den såldes. Men nu går det alltså bra att lämna in den hos närmaste auktoriserade serviceställe.

Verkar då konstigt ifall HTC skulle anamma samma taktik..

14. TobiasG

TobiasG Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag beställde i söndags av Dustinhome (Tele2 förlängning) och hamnade på plats 84 enligt deras svar på måndagen. Det är lite konstigt eftersom Tiki fick svar om att de hade 107 bokningar i fredags. Är det så många som avbokat under helgen??

Den 20:e (då 65 st bokningar) svarade de på ett annat mejl där de angav att de beställt 2000 st men att det inte vet hur många de får i varje batch.

Last edited: 27 sept 2010
  15. TobiasG

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur funkar Kompletts och inWarehouse´s lagerstatus?
    Kan man lita på den? Någon som har någon erfarenhet av det?

Antal i lager har stadigt sjunkit under några dagar för att till slut bli 2 st senast jag kollade. Det tolkar jag som att det ramlar in beställningar och därmed räknar de ned antalet mot vad de kommer få in.

Nu när jag kollade igen vid 23:30 står det:
    3795 st. 30.okt.2010 (Preliminärt)

Datum är framflyttat från 2010-10-14 och antalet har stigit rejält.
    Kan de ha fått ny info eller ska man helt bortse från vad de skriver där?

16. Tiki

Tiki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kan det vara så att de har en visst antal telefoner reserverade för de som beställer med abonnemang?

17. glimbrink

glimbrink Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

håller med dig! x10 är ingenting att ha mer jag ska sälja min skiter i om jag får 2000 för den!

18. Zeecor

Zeecor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag mailade komplett innan jag bokade. Då fanns det 13 kvar den 13:e. Sen sjönk det rätt snabbt igår så den leveransen som kommer den 13 är slut. Därför dom har beställt in ca 3800 st till den 30:e. Systemet är alltså automatiskt. När någon bokar/beställer en så försvinner en i listan. Och när dom är slut så uppdateras det till nästa leverans dom får in.

19. TobiasG

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ah! Det är så det hänger ihop. Tack.

20. Zeecor

Zeecor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Någon som vet vilka färger dom levererar? På de bilder jag sett så är den silver på baksidan. Men på katshing säljer dom "HTC Desire HD Black (3G)" som är svart på baksidan. Vill ju självklart ha en svart :D Men komplett har inte skrivit ut någon färg.

Kan man hoppas på att dom bara skickar ut svarta eller kan jag ha otur och få en silver?

Edit: Kanske ska googla med "HTC Desire HD comes in black and brown color." Fattar ingenting. Var den silvriga bara nån koncept telefon då eller?

Last edited: 28 sept 2010