Hela denna cirkus är så ologisk.. En sekunden släpper dom den i Holland, sen så ska lurarna till UK vara försenade och dom är första landet som skall få telefonerna. Sen blir allt flyttat för oss svenskar.. Vad händer?
Tror att man kan räkna med att Sverige är bland de sista att få in. En så liten marknad ligger inte så högt på prio listan.
Har fått besked från distrubitören 20:20 mobile att den första batchen som kommer in till dom är framflyttad till första veckan i november.
Men många återförsäljare börjar predika om början av November nu istället, och vissa till och med mitten av November. Och jag tänkte inte vara hoppfull om att få en Desire HD inom tre veckor. Hoppet har dött.
Själv har jag förbokat hos Webhallen samt CDON. Den som kommer först tar jag. Om de kommer samtidigt så kör jag på CDON då de säger att de ska sälja den svarta.
Expansys är inte HTC's leverantör i Sverige, Expansys är en återförsäljare. Detta kommer bli precis som Desire-soppan: Olika datum fram och tillbaks hela vägen, sen dyker telefonen upp hos alla leverantörer samma dag och alla som har bokat dubbelt får panik.
Jag tror att jag klarar mig utan panik; ingen av dem är betald än. Beställningen från Webhallen hämtas och betalas i butik och CDON skickar med faktura, så båda av mina beställningar är lätta att dra sig ur.