Förbeställningar?

Diskussion i 'Desire HD' startad av nixz, 16 sept 2010.

1. clip

clip Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hinner vi fira 100 sidor i tråden innan Englandsfuskarna ;) får sina telefoner?

2. clip

clip Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Beställde också från dom den 18:e. Har inte heller fått något SMS, men jag ringde upp dom på Tisdagen igen eftersom inte min abbonemangsform på 'Mitt 3' hade uppdaterats. Men allt var i sin ordning och telefonen var beställd.

3. carez

carez Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Englandsfuskarna hehe, vi som inte behöver förlänga våra abb

4. stn

stn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Orici; Ja, fast räknade på det. Med tanke på att behöver surf, fria sms och ringer ganska mycket i månaden så blir månadskostnaden ganska saftig iallafall. Så under 24 månader skulle det kosta mig 10 000 utan abbonnemang, och 12 000 med abonnemang. Sen har jag inte direkt 5,5 och lägga ut just nu så det passade mig bra.

Relevation; Det är nog lugnt, jag bad faktiskt om att få bekräftelse skickat, vet inte hur dom brukar göra men. Skrev dock inte med det i inlägget!

carez; hm, har du testat en själv? Svårt och förklara, men det flyter så jävla bra. Allt man gör i telefonen går mjukt och fint :- )

Last edited: 25 okt 2010
  5. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

för mig är abonnemang billigare, då jag har sms uppåt 4000-5000st i månaden, över 300mms, och surfar duktigt.
    skall jag då köpa telefonen OCH betala för ett kontant kort kommer det skena iväg duktigt det året. smaksak vad man gillar.

min förbeställning på 3 verkar dröja, något som blivit fel.
    de ska tydligen få in 2färger, och jag hade önskemål om svart så nu är min beställning makulerad... haha jag har flyt!

6. nikjensie

nikjensie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Inte nog med att denna tråden splittrar de som orkar vänta och de som ger upp, nu skall man börja bråka om HUR man får tag i tellen...
    Skärpning! Det är väl asbra att ni tre(?) har fått möjlighet att få hem den från UK istället för att behöva vänta på att vi skall få hit den. Grattis om något är väl på sin plats.
    Om ni dessutom delar med er av det goda i form av rapporter så är det säkerligen uppskattat! (av mig om inte annat)

Själv sitter jag och väntar på Telenors leverans... uscha vad jobbigt... skickade iväg ett fulmail i Fredags och fick tillbaka följande i nerkortat format:

"Det stämmer att vi preliminärt kommer börja leverera ut Desire HD v.44"

Om det stämmer återstår att se, dom har flyttat från v.43 till v.44 sen jag beställde så... men jag kan vänta... roar mig med en Nexus One så länge, så jag klarar mig.
    Nu skall bara mitt headset släppas med... ännu en väntan på 3 veckor... det är en tuff höst för oss med en två-årings tålamod...

//Nik

7. carez

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

+ 1

8. nikjensie

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

SHIT!!!! 4000-5000st??? Du kanska skall beställa en extra skärm så du kan byta när den blivit utnött....

OT: ...på den noten så vill jag höra kort med er som har 3... dom skriver ju i deras fastpris abbonnemang (Total):
    "*Inkl 3000 SMS/MMS och röstminuter inom alla nät."
    Med andra ord.... det är inget fastpris...?

//Nik

9. Danqwish

Danqwish Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Chefen sa att jag kunde beställa en ny mobil nu när jag har haft min Magic i snart 1½år. Så jag beställt en från Misco eftersom vi handlar en del av dem på jobbet. Det bästa är att vi förlänger mitt 3Business Max abonnemang i juni nästa år då får jag en ny telefon igen. Fast jag tror jag sparar den möjligheten ett år till.

10. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

69:- i potten dras för 3000sms/mms och videosamtal samt gratis samtal till fasta nätet.
    sedan har jag sms paket till övriga nät som dras i pott 3000st där.

11. IronChef111

IronChef111 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tydligen har en del fått ett meddelande med bekräftad leverans på fredag. Vet dock inte vilken/vilka återförsäljare det handlar om.

12. clip

clip Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Take a chill pill!
    Jag sa det med glimten i ögat. Tycker också bara det är kul att vi har några svenskar här som bemödar sig beställa från utlandet. Är dom riktigt snälla kanske dom lånar ut ett ex till Swedroid redaktionen så vi kan få upp en recension här så fort som möjligt :P.
    Hur som helst så ser jag fram emot den första svenska unboxing videon i veckan. Lycka till med era leveranser. <3

13. nikjensie

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag är lugn... det var inte bara ditt inlägg utan det har lutat åt det hållet sen idéer om utlands-beställningar dök upp...

//Nik

14. carez

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Samma fabrik som gör telefonerna :-*

15. stn

stn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Om du syftade på mig så får jag min telefon samtidigt som alla andra dödliga :) Har inte beställt den genom tre någonstans utomlands, utan den ska levereras vecka 44 enligt dom själva.

Förstår folk som beställer utomlands, själv sitter man med panikångest men är lite för feg för att chansa :)

En kompis köpte en Desire i väntan på HD. Det är dock på gränsen till att gå för långt, haha!

16. carez

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Det kan jag hålla med om :P
    Enda anledningen till att jag köpte min utomlands är för att jag behöver en ny telefon nu... Men går inte och köper en annan så länge

17. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Garmin Epix Pro Gen2

Haha och denna kompisen kanske är en användare från PT? ;P

18. ElecTriX

ElecTriX Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    *gäsp* Ja nu är min nalle i Göteborg iaf. Ringde DHL och bytte adress till min jobbadress istället då jag inte är hemma när DHL är ute och raggarkör. Kärringen i telefonen påstod då att det kan ta en arbetsdag extra p.g.a detta (även om mitt jobb ligger 15 min med bil hemifrån)..... Hoppas jag får den idag iaf!

19. Comp

Comp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Spännande :)

20. stn

stn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Yes :D Känner honom inte personligen, bara snackat en del på pt/privv med han. Men lättare att säga kompis en att dra hela historien! Vad heter du på PT?

Electrix; Åk dit och hämta den!