Tips: Förboka Galaxy SIII - få skön rabatt

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av CDON.COM, 8 maj 2012.

1. mrBira

mrBira Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Fick leveransbekräftelse ikväll kl. 20:01.
    Någon fler? Eller är det för att man bor 120 mil norr om sthlm?

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

2. waraz

waraz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick också leveransbekräftelse vid 22.30, dock för Samsung Navigator Voucher'n ... :)

3. kruso

kruso Guest

Min står forfarande som varorna packas, ingen leveransbekräftelse. :S

4. marw77

marw77 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

du verkar vara ny här i denna tråd ellet så har du glömt . sådant händer så jag friskar upp minnet från tidigare. CDON bekräftade leverans och utifrån det så bokade jag. står på flera sällen i tråden. här är ett https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=1003031#post1003031

5. Stekflott

Stekflott Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Du vet om att bekräftat och lovat är två olika saker? CDON har bekräftat vad Samsung har bekräftat till CDON, men CDON har aldrig sagt "Vi lovar att skicka ut den 29" :). Du får helt enkelt stoppa undan dina barnsliga känslor och vänta på dina blåa.

Eller kan du visa någonstans där CDON skriver "Vi lovar att skicka ut den 29: onde" och liknande?

6. marw77

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

suck!!! om du får en bekräftelse att du skall få något. i min värld så är det en bekräftelse att man får den som planerat. tror jag alldrig har hört någon säga att jag lovar att du får den i arbetet. sådant använder barn. inte företag.

faktum är att bara för man skriver vad man tycker så betyder inte det att sitte hemma och gråter som du och vissa andra tror. så stoppa undan dina egna fördomar .

7. Stekflott

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Med tanke på hur du skriver så kan man tro ett och annat hehe. Lugna puckar, telefonen kommer till alla.

Fast du verkar som en vuxen människa, då borde du kunna skilja åt vad bekräfta och lova betyder. Lova används faktiskt på jobb också. Fast visst, kallar du en av Sveriges största företag som ett "barnföretag" så står det för dig. :)

Last edited: 26 maj 2012
  8. marw77

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Ja så är det för oss alla. Du framstår just nu som lite lätt förvirrad.
    Först så hoppar du på mig och säger att ingen har lovat något medan du 4 timmar tidigare skriver detta inlägget
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=1018892#post1018892
    Citerar det vikta delen.
    "Samsung har lovat CDON och ett antal andra återförsäljare att den skall komma den 29nde"

Hm hur var det nu med det där lova och bekräfta ;)

Nä det är fan inte lätt. alla har vi olika syn på saker. Ex betydelsen av ett ord. Brukar säga att alla har rätt utifrån vad den personen vet känner till och det får man acceptera.
    Vem vet. Någon ung killa har kanske slagit vad med sin iphonpolare att han skall få S3 på tisdag så det är mycket prestige i hans vardag. För mig är det bara surt för jag har väntat på en ny pryl som jag troligen tröttar på efter en timme.

Finns ett fint ordspråk
    Döm ingen förrän du gått i hans mockasiner.
    Ha det i tanken.

9. Stekflott

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jo men i detta fall så är det inte jag som klagar på CDON utan du. Men visst, vill du gripa efter halmstrån så får du göra det, men det är inte jag som framstår som ett, ja vi kan nog gissa ordet :).

Ska du göra ett till försök? ;)

Last edited: 26 maj 2012
  10. mrBira

mrBira Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Aha... nä någon sådan blev det icket för mej. Beställt en vit lur :)

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

11. kruso

kruso Guest

Någon med beställning av vit som fick leveransbekräftelse/kolli igår kväll?

12. marw77

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Visste inte att det var förbjudet att klaga utan att bli idiotförklarad. Måste ha missat det i det finstilta texten ;)
    Har sagt det tidigare och jag säger det igen.
    Det är ju knappast dom tystas förtjänst att saker blir bättre. Säger man inte vad man tycker så blir man överkörd. Hoppas att CDON och andra leverantörer och Samsung har lärt sig något av detta. Då är jag nöjd.
    Vill även påpeka att CDON har gjort ett bra jobb än så länge. Bra info. Bra kompensation. Det är mer än andra.

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det ;)

Hampa_D gillar detta.
  13. weede

weede Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

nu får du f*n ge dig. Det är inte din förtjänst att det blir bättre i samhället då du gnäller över saker man inte kan styra över. du är sämst på att argumentera. bara sluta nu. de räcker

14. weede

weede Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ps. du verkar trevlig, så jag vill inte hålla på och tjafsa. jag är inte nykter direkt heller. men ändå.. sluta nu. jag tycker iaf att du har fel. och jag har alltid rätt:-*:P

Hampa_D gillar detta.
  15. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 601
    Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Tycker moderatorn ska låsa tråden, efter allt tjafs om cdon gör rätt eller fel

Lias08, janhol, wuqqs och 3 andra gillar detta.
  16. marw77

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Fick precis en hallelujah upplevelse och insett att du har rätt.
    Vilken känsla att äntligen förstå att alla som bara gnäller och säger vad dom tycker inte borde få göra det.
    Fasen tror jag skall gå ut facket på måndag. Facket gnäller ju bara för arbetarnas rätt så dom skall få det bättre. Känns inte alls bra att stödja något sådan nu.
    Sedan så skall jag rösta på det parti som är för diktatur, med det finns väll inget parti som tänker så så det får bli en blank röst istället.
    Tror faktiskt att jag skall kolla efter jobb i Azerbaijan. Det verkar vara ett trevligt land. med rättigheter som passar mig.
    Tack Weede och några till för att ni har fått ändrat min inställning till livet.

Nu känns allt underbart och jag kan gå vidare och jag hoppas att alla andra kan göra det så vi kan hålla oss till trådens ämne.

Tack än en gång.

17. Robban1

Robban1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

:thumbup:

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

18. Frequey

Frequey Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S8
    marw77, det räcker väl att man nämner sitt missnöje 1-3 ggr sen blir det ju bara löjligt. Själv kan du ju inte påverka så mkt ändån, låt andra som är i samma sits visa sitt missnöje isf, om de inte visar det så låt det vara, spamma inte trådar fulla med hat. Det lurar sånna som mig att gå in å läsa trådar för att man tror det finns uppdateringar på ngt intressant... :)

Håller med om att det har varit dålig information från alla inblandade (Samsung och försäljare) men de verkar ju iaf ha producerat tillräckligt många mobiler för att ge till de flesta så fort de kan vilket är bättre än vanligt vid liknande lanseringar? Jag bokade en vit så för mig är allt frid och fröjd just nu, dock är det svårt och veta om man får en med Tre's första leverans, de går ju inte ut med ngt offentligt uttalande om inte jag har missat ngt.

Last edited: 27 maj 2012
  19. Dahliz91

Dahliz91 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    212
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Det jag menar är att det är löjligt att klaga på CDON när det faktiskt är något de inte kan rå för. De får ju en bekräftelse från Samsung på sin beställning och Samsung säger att de kan leverera X antal och då går de ut med det till kunden. Det är faktiskt inte samma sak som att man lovar kunden att produkten kommer att trilla in på postombudet på den dagen utan att de kommer göra sin del för att få fram den dit då. Sen är det ju fler i kedjan.

Fast diskussionen börjar bli lite överdriven, vi har helt uppenbarligen olika åsikter om vad man kan förvänta sig av en återförsäljare. Får hoppas den inte dröjer allt för länge

20. osvanberg

osvanberg Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    373
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 16e
    Avbokade nu min blåa från CDON. Trist, men så får det bli.