Fråga: Föredetta stort samsung fan men s5, vad i helvete?

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av oddbot, 28 feb 2014.

1. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Vad som stör mig mest är storleken, ökad dödyta och batteriet. Skärmen är knappt större och med tanke på att luren är större tycker man de kunde ha fått in 3000+ mAh.

Bästa mobilen vore en lur med Galaxy S4's nedre del dvs touch knappar och LG G2's övre del (bara högtalare o kamera). Så smala bezels tycker jag man kan få in med dagens teknik. På detta sätt utnyttjar man skärmens fulla längd/storlek oavsett vad man gör. On-screen knappar i all ära men nej tack. Hoppas LG G3 uppfyller detta, då slår jag till.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Last edited: 10 mar 2014
  2. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Vad är det för fel på Z1?

3. Ruotria

Ruotria Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq Abb
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq Abb
    Telefon:
    Samsung S8

Tänker lite likadant här. Skaffade S2 rätt tidigt, (var vaken när cdon hade satt fel pris så att den kostade ~4300, men vid den tiden gick det rykten om att det skulle släppas en med nfc och utan så slog aldrig till).

Men nu kändes det rätt läge att slå till. S4 hade ju större skärm men mindre yttermått? än s3:an. Hade S5:an bara gått samma väg med yttermåtten så hade det varit en klockren affär. Även om de haft kvar hemknappen. Men med ungefär samma skärm och mycket större telefon så känns det inte lika aktuellt längre. Då är man ju inne i note serien...

Men förhoppningarna ligger på att G3 släpps snart med bättre spec men utan större yttermått än G2. För någonstans måste vi ändå dra gränsen på hur stor en telefon är, att gå runt med en pocketbok känns sådär...

Enda fördelen samsung har här, är att de stödjer minneskort vilket LG inte gör? Känns rätt praktiskt när man är ute i naturen eller utomlands där det kanske inte är enkelt att köra back up via internet. Då är det positivt att kunna säkerhetslagra bilder på ett minneskort.

4. tonylee5566

tonylee5566 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

HTC ONE VS Nexus 4 ??

5. Cassius

Cassius Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag vette fan... Jag håller helt med dig, snart går det inte göra dom större och samtidigt funktionella. Lite ironiskt då det för bara ett par år sedan var en rejäl hets om vem som gjorde den minsta telefonen :)

Men med tanke på den besvikelse som delvis synts till över att SGS5an Inte kom med UHD upplösning, en upplösning som du kanske behöver en 60" tv för att kunna se skillnad på jämfört med "vanlig" full HD, så tror jag skärmarna kommer fortsätta bli större ett tag till..

Och egentligen till ingen som helst nytta! Då vore det bättre att utveckla strömsnålare 1080P skärmar, för skillnaden mellan vanlig HD och UHD kommer man Aldrig kunna se på en 5-6" mobilskärm.. :ehm:

6. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    682
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Fan va många gnällspikar här.. kvittar hur mycket ni gnäller telefonen kommer sälja som fan ändå, visst några saker kanske dom kunde gjort bättre men som helhelt blir det en fantastisk telefon så förstår inte varför ni ska gnälla så mycket.

Rosén78 gillar detta.
  7. callawayno1

callawayno1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

en fråga ? är det samma processor i s5 som i note 3 bara att den är lite högre klockad eller är det en mycket snabbare å ny i s5 såna fall hur mycket snabbare är det synligt? grafiken är den samma som i note 3 ?

8. Ruotria

Ruotria Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq Abb
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq Abb
    Telefon:
    Samsung S8
    Själv förstår jag inte riktigt hypen kring upplösningen och HD vs UHD. Det är ju inget vanligt folk lära märka skillnaden så länge det är hyfsad kvalité.

Det bästa hade ju varit en strömsnål skärm i 1080P med HD som du säger på en skärm 5" skärm med minimal döyta. Samtidigt som batteriet är på 3000mAh. För då slösas ju mindre batteri samtidigt som det finns mer batteri att tillgå till. Detta kombinerat med SD-kort och batteri som går att ta bort.

Folk gnäller och har negativa åsikter för att det är just det som deras åsikter är. Hade ju sett konstigt ut om folk hade skrivit positivt när de inte hade något positivt att skriva om?

Att den säljer som fan gör den inte till en bra telefon, det finns andra aspekter som gör att en produkt som säljer även en bra mobil har större chans att bli en succé.

Men om du läser i tråden så kan du nog se att vissa användare anser att storleken på telefonen är för stor, andra tycker att en större skärm kräver ett bättre batteri medan någon annan kanske klagar gränssnittet. Detta skriver de då för att det är deras åsikter och inte för att gnälla. Precis som du tycker att det är en fantastisk telefon tycker andra något annat.
    Vi har ju alla rätt till vår egen åsikt och i de flesta fall får vi också uttrycka den. Snacka om att leva i en demokrati :)

Ariozo gillar detta.
  9. sailawa

sailawa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad händer om man glömmer pin-koden i S5??
    Jag har gjort det, och behöver hjälp.
    Tack på framtiden

10. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Har du redan en S5?...
    Den är jobbig.

Du kan göra en återställning av den i recovery mode, sen beror det på vilken pinkod du glömt..

11. Brax

Brax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Lite recensioner, några dagar gamla men ser inte att någon annan har postat dem.

www.gsmarena.com: http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s5-review-1064.php

www.phonearena.com: http://www.phonearena.com/reviews/Samsung-Galaxy-S5-Review_id3639

Båda är väldigt positiva. Även om de har väldigt olika åsikter om skärmen. GSM Arena verkar tycka att det är en av de bästa skärmarna på marknaden, medan Phone Arena är lite mer negativa. Konstigt att man kan uppleva samma skärm så olika och att även testerna kan ge så olika resultat.

Överlag tycker jag att det verkar vara en sjukt grym telefon och jag har svårt att tro att jag kommer bli besviken.