Fråga: Föredragen butik för 'Honor' & 'Realme' inom EU?

Diskussion i 'Återförsäljare och tillverkare' startad av wrkdrojd, 26 jun 2019.

  1. wrkdrojd

    wrkdrojd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2013
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Hej,

    Är dåligt uppdaterad på vilka butiker som är legit och har en bra prisbild för varumärkena Honor och/eller Realme. Leveranstid är inte jättekritiskt men jag värdesätter bra pris och gärna att telefonen studsar i ett EU-land så att jag slipper tull och andra avgifter.
     
  2. Oneplus2

    Oneplus2 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2015
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    986
    Telefon:
    iPhone 8 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Honorbuy eller /tradingshenzhen.com har jag handlat av flera gånger utan något att klaga på
     
    chraist gillar detta.
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 338
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Är du intresserad av kinaversioner av Honor och Realme? Alltså lurar som inte finns i Europa officiellt.

    I så fall erbjuder både https://www.cect-shop.com och ovan nämnda TradingShenzhen - China Smartphones and Gadgets with Top Service fraktalternativ där paketet studsar via EU. Cect-shop har ett större utbud än Tradingshenzhen. Båda dessa butiker har bra omdömen. Cect-shop verkar dock lite besvärligare att beställa ifrån då de tar en ganska hög avgift för paypal och vad jag kan se erbjuder de inget annat betalningsalternativ för konto/kredit-kort, istället finns "Online Bank Transfer by Klarna" som inte fungerar från Sverige samt "SEPA betalning" som ska fungera från Sverige men som jag aldrig testat själv.
     
    chraist gillar detta.