Förhandla vid förlängning/portering?

Discussion in 'Allmänt' started by cnord, Mar 18, 2010.

1. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

jag fick 300kr att ringa för när jag konverterade från Telia Refill till Prata På + mobilsurf alltid

motsvarar tre månadskostnader för abonnemanget

så visst är det ganska lätt att få en och en annan förmån. Om de säger emot på telefon kan du prova att gå in i en butik. ofta mycket trevligare bemötande där

2. Dunord

Dunord Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det var någon som skrev i den här tråden eller på Desire-forumet att de har mindre marginaler i butik än på telefon. Får se vad jag ska göra.

3. Tash

Tash Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

ring ALLTID uppsägningen, vad jag förståt så har dom större förhandlingsfrihet än resterande säljare pga dom ska hindra kunder från att lämna företaget... i regel ska dom kunna erbjuda lite mer än vad alla andra kan.

4. darkrider

darkrider Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

när jag försökte göra samma sak och sa att jag min kompis fått rabatten de tre första månaderna. Säljaren säger att jag skulle identifiera min vän genom att ge honom min väns nr så han skulle kunna kolla upp om det stämde. Ringde till uppsägningen, där jag tror de har mer makt.

Tänkte att någon vänlig själ här inne kan PM mig sitt nummer så jag med kan få rabatten.... skulle vara grymt skönt då det handlar om rätt mycket pengar.

5. spanga

spanga Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

När jag förhandlar abonnemang brukar jag bara säga "hej, jag skulle vilja ha blanketter hemskickade för uppsägning av mitt bredband/telefoni/whatever", kräver så klart att man redan är kund dock. Det brukar räcka för att de ska komma in på rabatter ifall jag stannar.

6. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag misstänker att 3 har fått nys om den här eller liknande trådar, eller upptäckt att det börjat öka på med folk som ringer och försöker pruta. :)
    Annars är det ju bara att folk börjar säga upp sitt abb om det inte lyckas pruta. Då kommer de ju samtidigt att märka att det fan finns en piska där med, om de inte erbjuder bättre priser så vandrar folk vidare.

7. darkrider

darkrider Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Så var rabatten i land! Skönt! 3 månader fritt a 399kr!!

8. NpS

NpS Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som fått rabatten hos tre som har lust att pma sitt nummer så man kan få lite leverage mot säljarna?

9. JockeLi

JockeLi Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Skulle gärna vilja ha ett pm jag med om det går för sig

10. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Eller så avslutar man sitt abbonemang på riktigt istället, baj baj för "ringa för 399" som man ändå aldrig når upp i varenda månad.

11. extasy

extasy Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har också varit i kontakt och bråkat med 3 ang förläning av abonnemang och Desire. Det var som att tala med en mur, så jag sa upp mitt abonnemang och sa att jag skulle gå till Telenor. Blev kopplat till en som satt på avsluts enheten som genast erbjöd mig 30% rabatt på nuvarande abonnemang och jag kunde köpa telefonen kontant. Jag frågade om han var komiker, jag bad om samma rabatt för ett abb med Desire, men enligt han fanns det inget man kunde göra öht från något håll fall man valde med en telefon. Jag tackade då för mig och förhandlade bort uppsägnings tiden och kontaktade Telenor.

12. tomle

tomle Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hittar inte fast pris mini någonstans. Innebär "hero på köpet (200kr * 24) att du dessutom betalar 200kr per månad i 24månader för telefonen?