Fråga: Förhandsbeställning

Diskussion i 'Återförsäljare och tillverkare' startad av Larsgmb, 25 jan 2020.

  1. Larsgmb

    Larsgmb Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    1 921
    Mottagna gillanden:
    662
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    One UI 4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 4
    Hej.
    Förhandsbeställde en Samsung Galaxy A51 för nån vecka sedan från Elgiganten. Den skulle släppas fre 31/1.
    Brukar det betyda att de skickar den då, så att man har den veckan därpå. Eller att de skickar den tidigare så man har den på fredagen den 31/1?

    Det var från denna sida jag förhandsbeställde:
    Samsung Galaxy A51 smartphone (prism crush black) - Mobiltelefoner
    Då stod det att man varken kunde köpa den på webben eller i butik före 31/1. Bara förhandsbeställa, vilket jag gjorde.
    När jag tittar på sidan idag, fortfarande före 31/1, så är detta med förhandsbeställning borttaget.
    Min granne skulle alltså kunna köpa den över disk idag, medan jag sitter här o väntar, i onödan.
    Det var sista gången jag förhandsbeställde.:(

    Ett tips:
    Förbeställ aldrig en telefon.
    Dels köper du "grisen i säcken", och dels får du den inte tidigare, tvärtom.

    Och varför Elgiganten skulle ta den från Tjeckien förstår jag inte. Leveransen kom (förstås) på villovägar och jag fick rådet att köpa den i butik istället, så skulle de ta den på ordern i retur när de väl får grepp om den.
    Men det lyckades de inte med. Fick just besked om att den försenad nu ändå är på väg till mig. Så snart sitter jag med två telefoner.
    Som sagt, förbeställ inte.
     
    Last edited by a moderator: 1 feb 2020