Fråga: Förinstallerat skärmskydd LG g6

Diskussion i 'G6' startad av Gumo, 15 jul 2017.

1. RobQ

RobQ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tjena,
    Jag skaffade en LG G6 förra veckan och är mycket nöjd än så länge. På tidigare telefoner har jag inte använt något skärmskydd, men tänker annorlunda med denna telefon. Jag skaffade ett Nillkin Amazing H+ Pro som flera här rekommenderat. Det såg bra ut de första dagarna, men sen har det börjat släppa upp i vänstra hörnet. Är detta ett vanligt problem när man sätter på skärmskydd av denna kvalitén eller är det jag som gjort något fel under installationen?

2. johanruda

johanruda Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy Note 10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy Note 10+
    Jag har haft exakt samma skydd på min G6 sedan i juli och det sitter helt perfekt fortfarande. Du har nog tyvärr råkat sätta fingret där eller något liknande under installationen.

Tvättade du händerna innan så att fingrarna var fri från fett?

Last edited: 12 dec 2017
  3. RobQ

RobQ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja det gjorde jag, men kanske blev något annat fel, jag kanske inte fick skärmen helt ren innan jag applicerade skyddet.

Men det låter ju bra att det i vanliga fall ska sitta mycket bättre, för då kan det ju vara värt att skaffa ett nytt och vara än mer noggrann då med installationen.

4. johanruda

johanruda Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy Note 10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy Note 10+
    Ja, det är såklart också möjligt. Det är ju ett billigt skydd så jag tycker du ska prova igen.
    Bifogar en bild på hur det bra det går att få till. Det har som sagt suttit i sex månader.

Bifogade filer: