Det var dock inget garantiarbete, jag betalade ju förra gången.
Hur som helst, korrespondensen var ovanligt långsam den här gången, men jag fick tillslut beskedet att den undermåliga limningen skulle fixas utan extra kostnad.
Det var inte direkt snabba ryck, men det var heller inget tjaffs. OK får jag ändå säga. 
Telefonen anlände hos Sony igår, och idag på morgonen fick jag till min förvåning ett kostnadsförslag på dryga tusen kronor för att åtgärda felet.
Det blev ett till meddelande til supporten, men tydligen var det ett "automatiserat" meddelande och inget jag skulle ta hänsyn till.
Dock är det lite anmärkningsvärt att limmandet enligt kostnadsförslaget var nämnvärt dyrare än vad den ursprungliga reparationen kostade...
-
Update:
Kan nu säga att jag fick tillbaka telefonen i fredags, dvs drygt en vecka "round trip". Enligt specifikationen som medföljde så är skärmen bytt, och vad jag kan se så på själva enheten så verkar så också vara fallet.
Oklart huruvida det verkligen är nödvändigt att byta skärmen eller ej. Är svaret ja kan man ju undra varför det inte gjordes förra gången, och om svaret är nej så antar jag att de har gott om skärmar och vill vara mer säkra på att problemet inte återkommer. Hur som helst får jag ge Sony kudos för att ha tillhandahållit en helt ny skärm.
Kanterna ser OK ut nu i alla fall. Dock har en av luckorna på kanten problemet att den "poppar upp", som om toleranser eller något sånt inte är helt tipp-topp. Jag hoppas att det löser sig med tiden efter att den får sitta i ett skal ett tag, ids inte börja tjafsa om en sådan sak just nu.
Just nu känns den här turen med reparation bara onödig och tidsödande. Jag hade hellre levt med halvdan vibration än att skicka telefonen fram och tillbaka och tjafsa på det här viset, och jag tror faktiskt det hade varit bättre för Sony också om de bara returnerat telefonen utan kostnad efter att den åkte in i november på basis av den "ungefärliga" informationen på deras hemsida... Nåja, nu hoppas jag att telefonen lever tills det kommer ut något på marknaden som jag vill ersätta den med.
Last edited: 2 april 2017