Problem: Förlorar signal/datatrafik

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av Kherberos, 6 mar 2013.

1. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 446
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Tänk på att om du surfar mer ån vad som ingår i ditt abonnemang så kommer det att börja kosta 9kr/dag. Jag vet inte vilket abonnemang du hade tidigare och bär du tecknat det, men Telenor körde ju mycket med fri surf förut, vilket då inte existerar längre i de nya abonnemangen :)

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

2. Kherberos

Kherberos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Precis, fick veta det när jag uppgraderade det. Tydligen gäller det en gräns på 10 gb som gäller med 499:- abonnemanget, vilket jag även ställt in på telefonen att den ska varna mig om om jag då överstiger det. :)

3. daltemyr

daltemyr Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Samsung A35 5G
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Jag tycker mig känna igen det här beteendet med min nuvarande telefon också. Det blir ett rött kryss några sekunder, för att sedan visa full täckning igen. Jag inbillar mig att det sker oftast, eller minst sällan ska man kanske säga, eftersom det inte sker så värst ofta, när man rör sig, dvs sitter i bil/buss/tunnelbana/tåg och uppkopplingen ska hoppa mellan basstationerna, men jag har även märkt deet när jag suttit hemma i tv-soffan. Möjligen kan det senare bero på att jag bor precis mellan två masters täckningsområde och den hoppar mellan dessa.

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 446
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Vad bra att du fick den infon! Tänk på att försöka hålla koll på Mina Sidor också för att se till så att ditt användande överensstämmer med din telefons. Så att du slipper betala om det blir något fel eller så :)

Ja, troligtvis handlar det om att du hoppar mellan olika master. Du skulle ju kunna testa att låsa din telefon på endast GSM eller endast WCDMA, för att se om det blir bättre :)

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

5. VH-Cop

VH-Cop Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Nu är jag så köpsugen att jag snart spricker. Det är dock en sak kvar jag vill ha svar på. När jag hade Ehn Samsung Galaxy S2 LTE så hade den tre stora problem när man körde 4g: dels tappade den täckning ofta och länge, när den var uppkopplad på 4g kunde det även hända att den missade inkommande samtal trots full täckning och till sist hade den usel batteritid.

Är det något ni upplevt?

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

6. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Batteritiden men dålig 4G mottagning är inget att jubla över men det är som på alla telefoner med 4G jag testat.
    Har aldrig missat ett samtal när den legat i 4G nätet och hade det inte heller på min V så det felet är mer Samsung relaterat än 4G relaterat. Har tappat täckningen någon gång med det är när jag varit på resande fot så det rör sig nog snarare om dålig täckning i nätet än telefonen.

Sent OTA using TapaTalk

7. VH-Cop

VH-Cop Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ditt svar kombinerat med att jag var in och kände på en gjorde biffen. Beställer en ikväll. Tack!

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

8. Braincooler

Braincooler Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kollade med telenor support igår och dom sa att deras 4g kommer att fungera iaf i Sthlm inom 14 dagar.
    Iofs pressade jag dom lite med det självklara argumentet, att varför ska jag köpa deras lte modeller om de inte har stöd för det?

Detta kanske fick dom att pitcha sin sale för mycket, men dom lovade mig att detta var de uppgifter de fått precis i dagarna.

Så snart blire en Xperia Z med fetbandsuppkoppling :-D

9. Puggen

Puggen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Mate 20 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Mate 20 pro
    Jag märker att min Xperia Z tappar kontakten med nätet efter avslutat samtal under ett antal sekunder. Hoppar den mellan 3G och 4G nätet kanske? Har Telias 4G abonnemang.

10. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Det är nog precis vad som händer. Jag tappar signalen titt som tätt, inte vid samtal än men så fort täckningen blir dålig och nät ska bytas blir det ofta strul. Ingen nyhet, min note2 4g är likadan med Telia iallafall. Bara att vänja sig.. :-)

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

11. Unique

Unique Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Upplever samma sak här! På min händer det dock när man har wifi aktiverad samtidigt, inte samma felfrekvens när man kör utan. Telias nät (Halebop).

Pratat med supporten och nytt sim-kort är påväg, tvivlar på att detta hjälper =/

12. Soccom83

Soccom83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det blir så när den växlar mellan 3g (samtalet) och 4g när den ska hämta data (sa supporten till mig på telia om V), Testa att stänga av datatrafiken helt (i inställningarna) och ring ett samtal o lägga på och se om samma fel uppstår.

Last edited: 8 mar 2013
  13. daltemyr

daltemyr Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Samsung A35 5G
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Tråkigt att läsa att det fortfarande finns såna här problem. Dom fanns tidigare i kombinationen wifi och bluetooth, och nu har det uppenbarligen också uppstått när telefonen växlar mellan 3G och 4G. På min ray hackar bluetoothsignalen när telefonen hittar ett öppet wifi-nät eller ett wifi-nät som den är ihopparad med. Det yttrar sig som att musiken tystnar i bluetotohhörlurarna under en halv sekund, upprepade gånger medan telefonen förhandlar om ip-adress etc. med routern. Eftersom detta även gäller "fria" wifi-nät man hittar i gallerior och Telias surfpunkter så kan detta bli lite irriterande och jag har börjat ha för vana att stänga av wifi när jag går ut.
    Om jag förstår det rätt så är det inget fel mitt exemplar utan det beror på konstruktionen av telefonen. Jag hade hoppats att såna här fel skulle vara borta ur nyare modeller.

Och nej, jag tror inte att byte av SIM-kort hjälper.