Övrigt: Försäljningen av HTC One har varit sämre än vad man förväntat

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av -WR-, 5 sept 2013.

  1. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Tråkigt att läsa att HTC inte kan vända den negativa trenden. Jag skyller på Samsung.

    Länk till artikel
     
  2. CaptainMorgan

    CaptainMorgan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    43
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag tror att det är kört för HTC. Det spelar ingen roll att One är den grymmaste mobilen och blir hyllad av samtliga experter. Dom måste satsa ännu mer på marknadsföring så att kunderna får upp ögonen och väljer att köpa en One istället för Iphone eller Galaxy! De har hamnat i en ond spiral! Den ena chefen efter den andra säger upp sig. Det krävs ett mirakel för att vända den negativa trenden.

    Som Peter Chou sa, om inte One blir en succe så kommer han att säga upp sin tjänst som VD.

    Jag tycker synd om HTC.
     
  3. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 115
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Hahaa skönt att din hickup gör att du tror att Samsung orsakar allt negativt med HTC. Var glad över din HTC istället för att hata så mycket ;)
     
    Last edited: 5 sept 2013
    -WR- och galaxy81 gillar detta.
  4. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    HTC låg redan i trubbel.. Oavett hur bra One än skulle vara tror jag inte någon förväntade sig det skulle vända allt på en gång.. Speciellt inte me den lama marknadsföringen dem har råd med..

    Nu vet jag inte om det stämmer men One säljer väll bättre än förra året One X iaf?
     
  5. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Jag är ju lite småironisk, men det finns ett litet allvar i det också.

    Jag tycker inte det är bra för marknaden att Samsung pumpar ut halvfärdiga produkter av halvtaskig kvalitet, som de tar extremt höga marginaler på och sen lägger en stor del av sin vinst på marknadsföring. I slutändan innebär det att de aktörer som står för kvalitet - Apple, Sony, HTC - trycks ner. Inte för att de är sämre, utan för att de inte syns.

    Allt det är ju förenligt med konstens alla regler, så det är upp till oss konsumenter att stå upp mot sånt.
     
    neddie gillar detta.
  6. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag har kört mest samsung och nexus-serien men jag håller med om att samsung definitivt är en best som växt sig alldeles för stor vilket utan tvekan hämmar utvecklingen. Förhoppningsvis vänder trenden så folk går mot lite bättre modeller. S3 och framåt har iaf deras lurar i mitt tycke blivit allt sämre med mycket hårdvarufel och allmänt kackig design och ännu sämre val av plast i telefonerna.

    Nån gång tröttnar folk så är det alltid. Själv hoppas jag på lite uppstickare, vore tex kul om det går bra för LG nu eller acer med sin liquid elelr varför inte huawei. Marknaden mår ju helt klart bäst om det inte finns en gigant som kan svälja alla andra med sin förmåga att hela tiden synas.
     
  7. Phpanos

    Phpanos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Väldigt tråkigt är det iallafall... De förtjänar mer cred.
     
  8. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 115
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Det där går inte riktigt ihop. Håller med dig om Samsung har lite för stor marknadsandel men inte resten. Och det är ju ingen som tvingar någon att köpa Samsung produkter.
    Och det var inte länge sen HTC släppte en telefon som hette HTC One X som hade enorma problem med kvaliten, Apple gjorde det innan det med deras telefon med antenn problemet. Sony har problem med att deras vattentäta lurar släpper in vatten/fukt nu. Alla har problem med sina telefoner mest tack vare hetsen att få ut en ny produkt alldeles för fort.

    Sen håller jag också med att det är tråkigt att HTC modellerna inte säljer bättre.

    Tapatalked!
     
    Last edited: 6 sept 2013
  9. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Jag minns när Nokia hade över 50% av marknadsandelarna på mobilmarknaden. Det har ingen mobiltelefontillverkare lyckats med till dags datum.
     
  10. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Ehm, nä, det är ingen som tvingar någon att köpa något (är inte det en lite smålöjlig sak att säga?). Men en person som inte är insatt kommer att köpa en mobil som man känner till. I dagsläget är giganterna Apple och Samsung.

    Det du har rätt i är den här kapprustningen i smartphonemarknaden som sker idag. Det är den nötet Samsung knäckt. De vill vara top-of-mind och de vill tjäna stort på det. Alltså, billigt producerade mobiler för high-end pris och extremt stor synlighet.

    Det är här vi konsumenter kommer in i bilden...
     
  11. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Folk i allmänhet som inte är så insatta går på vad kompisarna har... min dotter (hon är 18 år) skulle absolut ha en iPhone, för det har "alla" andra! Hon skriker och svär över den då den laggar som tusan, men vill hon testa nåt annat? Nä, hon vill ha en ny iphone även om det blir den tredje och hon fortsätter svära. Har även flera kompisar som är likadana... dom vågar inte testa nåt nytt.

    Så funkar det överlag, så det spelar ingen roll att HTC One är den bästa mobilen just nu, som jag ser det ;-)

    Skickat från min Nexus 7
     
    -WR-, Aniquibobo och dattacine gillar detta.