förslag för att sortera upp populära/bra telefoner/appar?

Diskussion i 'Allmänt' startad av mape82, 11 apr 2012.

1. mape82

mape82 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

gick in i app-rekomendationstråden igår och en sak slog mig vad mängder av bra grejer man går miste i denna djungel av oändliga prylar och appar... tänkte komma med ett förslag som snabbt sorterar upp appar/telefon i populariet... vad jag sett finns inte det, kan iof ha missat...

men min tanke är att så fort en app föreslås i den tråden, kopplar man den till en vote-meny samtidigt som i sin tur hamnar i en egen lista. På så sätt, så när en app eller spel eller telefon eller pad, you name it, så kan man ge en röst. snabbt kommer denna lista spaltas upp, där de mest populära telefonerna/apparna kommer att struktureras upp, så den populäraste först osv... kanske att man direkt även kan sortera upp de efter nytta/spel/grafik också...

Fördelar är att vill man ha ett alarm till sin mobil, går man in, och ser att det är 15 appar som fått röster, men tre stycken sticker ut, då kan man snabbt förstå att dessa håller hög kvalitet. Google plays listor är väldigt likt detta, men forumet håller en hög kvalitet, och hittar även nya guldkorn, som inte svensson gör, vilket skulle hjälpa oss alla på denna sida, istället för att samma fråga måste ställas 100ggr i trådarn... är detta möjligt?

2. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Bra poäng!

Det finns program för att räkna hur ofta ett ord förekommer och med ett sånt program borde man snabbt kunna få fram de populäraste apparna i en sådan tråd. Förslagsvis startar man då en ny tråd där folk bara skriver namnet på apparna de gillar, annars kommer favorit, jag, min och liknande ord förmodligen snabbt hamna högst upp på listan.