Förslag på förbättring av Apprekommendationer

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av PsychoCheF, 11 apr 2011.

  1. PsychoCheF

    PsychoCheF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Vet att det finns en gammal tråd i ämnet, men eftersom jag har ett specifikt förslag för förbättring så blir det en helt ny tråd.

    Kort och gott så är de befintliga App-rek trådarna oöverskådliga, svåra att söka i pga av alla inlägg.
    Som bieffekt av detta startas det otaliga trådar om "bästa appen för bla bla" etc.

    Mitt förslag är att det skapas en ny Appsök/rekomendation del i forumet.
    En tråd för varje kategori av vanligt efterfrågade appar, ex. SMS appar, kalendrar etc.

    Nu till den kritiska punkten; Vanliga användare får inte skriva i tråden!
    Då kommer det efter en tid bli samma som idag, bara uppdelat i kategorier, så för att lösa det hela så bör varje tråd innehålla ett enda inlägg som redigeras av forumets moderatorer.
    Vill någon bidra med ett tips så mailas/PM en Mod, alternativt görs ett formulär som fylls i.
    Är tipset relevant och vettigt så kopierar Mod in den i tråden.

    För att det ska bli överskådligt så tycker jag ett tips bör följa en mall, så all väsentlig info finns med, T.ex:

    Kategori "SMS/Meddelanden"

    ChompSMS
    Beskrivning: Ganska kort, bla bla.
    Pris: 0kr
    Reklam: Ja
    Diskussionstråd: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=257&highlight=chomp
    Market: https://market.android.com/details?id=com.p1.chompsms&feature=search_result


    Vad tror ni, kan detta bli mer överskådligt, med mindre antal "skräp" trådar i forumet?

    Självklart behövs stora tydliga hänvisningar överallt på sajten så användare hittar dit.

    Kan ju tillägga att jag kan tänka mig att hjälpa till att sköta denna del om det skulle behövas.
     
    Last edited: 11 apr 2011
  2. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Vanliga användare? menar du att vi ska ge moderatorerna ännu mer att göra ? eller ser du att en viss skara användare ska få tillgång till att skriva där ? :)
     
  3. PsychoCheF

    PsychoCheF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Nja, jag menar att omfördela Moderatorernas resurser, istället för att behöva låsa/slå ihop/flytta trådar så får de uppdatera lite inlägg med färdigskriven text.

    Krävs det mer tid så kanske man får locka till sig ett par extra moderatorer, (eller vissa användare som kan arbeta som tipsredaktörer) som jag skrev så kan jag själv tänka mig att bidra med administration av just denna delen.
    Tanken är ju att själva tipsen kommer från användarna, men endast Mod lägger in tipset på lämplig plats.

    Blev det tydligare? :)