Förslag på ROM?

Diskussion i 'Blade' startad av strangelovee, 17 apr 2013.

  1. strangelovee

    strangelovee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Hej, jag har en pensionerad ZTE-blade som jag nu hade tänkt att använda som GPS när jag springer och kanske även som remote till dator/XBMC.
    Finns det nå bättre förslag än swedish snow? det enda som egentligen behövs är att GPSen är bra och WIFI, hade inte tänkt att använda mig av något SIM-kort så hela den biten skulle jag klara mig utan oxå, kan sånt utöka batteritid?

    /Tack på förhand
     
  2. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    att inte ha något simkort i luren kommer öka batteritiden men säkert flera dagar. då inte den kommer stå och söka efter någon antenn :D
     
  3. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Helt klart får du längre batteritid om du inte använder något simkort, men räkna inte med några under bara :P

    Enda anledningen att uppdatera till nyare version är ifall det är någon speciell app som kräver nyare. Men med tanke på hur snabb och framförallt minnessparande Swedish Snow är så skulle jag hålla fast vid det.
    ICS och JB kräver betydligt mer minne vilket kan få telefonen att kännas slö.

    Förslag på romar ifall du vill byta; https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=1290478#post1290478

    Lycka till!
     
    strangelovee gillar detta.