Förslag på skydd till Galaxy - kanonbra!

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av mixxno, 25 dec 2009.

  1. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Jag ville bara tipsa om ett gummerat, formgjutet skal med enastående passform till Galaxy. Har testat det i ett par dagar med mycket gott resultat.

    Har tidigare sett Iphone med liknande skydd i "gulnande" tjockt gummi som inte såg så roligt ut. Det här är däremot är inte alls lika klumpigt, men ändå stabilt. Jag tycker att mobilen ligger mycket bättre i handen nu utan att glida ur. Dessutom blir det en liten smal kant som sticker upp ca 1,5 mm runt displayen när skyddet är monterat, som gör att den inte kan repas lika lätt om den ligger med displayen nedåt. Det finns öppningar på alla ställen som behövs, men för låsknappen, fotoknappen och volymkontrollen är det inte hål utan istället "utbyggt" på respektive ställe som gör att smuts har svårare att leta sig in. Dessutom borde detta hindra att kameraknappen trycks in som den gör i original-fodralet, med sämre batteritid som följd (detta finns att läsa om i andra trådar).

    Man får även ett displayskydd med i priset. Det är av den hårdare varianten som klistras på tror jag (har inte testat det).

    Det enda negativa är att man får trycka lite hårdare på låsknappen för att gummit ligger över, men jag har redan vant mig.

    Som sagt, det känns för mig som en mycket bättre fungerande mobil nu när den är skyddad och inte glider ur handen. Dessutom har den i mitt tycke blivit snyggare. Skyddet är rökfärgat, svagt genomskinligt och med ett diskret rutmönster på. Det är nu mycket lättare att använda mobilen med en hand, tycker jag.

    Kolla länken. Pris 179 kr, fraktfritt, levererat dagen efter beställning:):

    http://www.skal-man.se/Shop/Index.php?sArtModelId=BCI7500T
     
    Last edited: 25 dec 2009