Förslag på utveckling

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av sockan, 1 jun 2009.

  1. xjante

    xjante Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skulle vilja ha en remote till datorn för att
    kunna styra total commander eller liknande.

    Hade varit fin om man hade kunnat gå in, sortera enkelt mapar samt packa upp rar filer och ta bort överblivet junk direkt från telefonen.

    Man sitter i soffan och har film marathon men har inte packat upp filmerna och sorterat Nu fungerar det bra utan att packa upp med xbmc men det har sina fördelar att göra det. Sen när man laddar ner från en dator och vill lägga över på sin htpc så måste man resa på sig. Visst det fungerar att styra datorn med phonemypc eller liknande remotes men det är lite pill med det.

    //
    Xjante
     
  2. attaturk

    attaturk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Grooveshark till tablet

    Hade älskat och varit evigt tacksam den som tog den befintliga musiktjänsten och appen Grooveshark och gjorde en HD-app eller förstorad sådan till Tablet. Har nämligen tänkt mig att köpa Notion Ink Adam (android-tableten) och hade gärna viljat kunna ersätta spotify mot grooveshark som har fler udda-låtar som man inte finner på Spotify.:eek:
     
  3. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    hur funkar orginal appen som finns på market? är sugen på en tablet jag med
     
  4. attaturk

    attaturk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Grafiken är till och börja med inte optimerad för större tablets såsom 10 tum, men funkar på galaxy tab. Försökt ställa frågan på Groovesharks forum utan framgång. Frågan är om någon skulle vilja ta sig an en uppsnyggande rent garfiskt av redan gällande applikation. Lyckas någon fixa detta så har vi ett grymt musikstreamingprogram som är billigare än Spotify:innocent:
     
  5. Larss00n80

    Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    186

    MINA ENHETER

    Vet inte om den ligger rätt, men jag skulle vilja ha en app som gör att du kan kontrolera din telefon från datorn, tex att man ska kunna ändra ikoner och andra saker ifrån datorn med musen. Stör mig så mycket att göra det i mobilen:P

    Om det nu redan finns någon så kan ni väl skicka ett pm med länk:D
     
  6. keb991

    keb991 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skulle bli otroligt glad om någon vore intresserad av att hjälpa mig med en flygarapp. Hittade nämligen för ett tag sen en app som heter loadsheet checker som är en enkel hjälp för 737-800w piloter att göra överslag vad det gäller last, bränsle pax mm.

    Jag ficke en idé om att dra det steget längre.
    Började själv att knappa lite i appinventor då en sådan app skulle vara ett otroligt bra hjälpmedel för mig som pilot med min desire till hands.
    Dock föll det på att jag inte lyckades få till ett par viktiga saker som antingen är begränsningar i appinventor eller hos mig.....

    Dels kunde jag inte få till att det bara kom upp numerisk knappsats då det mest är vikter som ska summeras.
    Dels skulle den mest värdefulla effekten vara att all inmatad data skulle kunna gå att skicka som ett sms då loadsheetet alltid ska finnas tillgänglig om olyckan skulle vara framme. Min tanke är att ha en mobil med kontantkort som bara används för att spara datan på i form av just sms.
    Anledningen till att jag inte vill använda befintliga lösningar som tex gdocs är att då måste man roama om man är utomlands vilket blir en annan kostnad

    Gör man en app som är lite mer konfigurerbar än loadsheet checker för användaren i form av hur många fält, namnsättning, gränsvärdes varningar, sändmetod (sms eller mail) mm så skulle det nog vara en intressant app även för andra i branschen då den skulle kunna användas av fler, oavsett flygplantyp

    Skulle någon vara intresserad så är det bara att pm:a mig

    Spanks för ordet!
     
  7. MalZon

    MalZon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb
    Skulle vilja efterlysa nån widget med lösa Play/Paus/Forward/Backward knappar för spotify att ha på hemskärmen. Hade även vart helt idealt om de vart osynliga när Spotify inte vart aktivt, men att de sedan kommer fram när man är inloggad. Antingen att man kan lägga in en 2x1 med "|<< > >>|" eller lösa 1x1 knappar så man kan möblera helt själv..
    Ändra färg skulle vara kul oxå :)

    Mvh Jonas
     
  8. mrmonster

    mrmonster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En app som gör det möjligt för mig att kontrollera en HTC Desire från en Mac. Då menar jag främst funktioner som:

    *svar inkommande samtal & ringa samtal
    *skriva SMS
    *lägga till kontakter

    Har hittat 2-3 kontiga appar som alla har krånglat på det ena eller det andra sättet. Vill inte roota mobilen...

    Hade vart klockers!:teeth:
     
  9. dennan

    dennan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Lenovo P2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Lenovo P2
    vet inte om detta progammojs finns redan.

    men jag skulle vilja ha ett program som automatiskt sätter telefonen på ljudlös/vibrations läge menllan 10.00 och 18.00 :)

    för jag glömmer det ganska lätt, så ringer mobile på jobbet och det är inte poppis. ;)
    samt så kan man glömma det efter jobbet och då är alla irriterade över att man inte svarar. haha

    tror ni det finns ett program för sånt, om inte, är det svårt att mecka ihop ett?
     
  10. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Det finns, finns flera om jag minns rätt. Ett exempel är locale.
     
    dennan gillar detta.
  11. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    Tasker är ett annat. Lite av en pina att sätta sig in i hur appen fungerar, men när det väl är gjort kan man automatisera det mesta. Rekommenderas starkt!
     
    dennan gillar detta.
  12. Occz

    Occz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Kolla in Spotget här på forumet, funkar utmärkt. Om du inte kräver en Widget så är Unified Remote en riktigt bra app att styra datorn overall med.
     
  13. MineCrafter

    MineCrafter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Minecraftnörd som jag är vill jag ha en app med alla achievements, där man kunde kryssa i dem man hhar så att det ser ut som på datorn :P
     
  14. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Skulle vilja ha en app där man kan liverätta sitt stryktips, ungefär som denna sidan http://epto.se/tips - fast i mobilen.

    För att förtydliga så är det inte nödvändigt att man ska kunna lämna in i mobilen, det är väl ett plus dock.
    Vill ha en liverättningsapp för att det undelättar när man inte är vid datorn/text-tv.

    Undrar vad svenskaspel tänker med när de släpper en app med allt innehåll till iPhone men inte till android, och mailar man dem och frågar säger de bara att de kommer utveckla m.svenskaspel.se i framtiden..
     
  15. tompaq

    tompaq Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    en rapport app

    Jag skulle vilja ha hjälp med en app. Har ett bevakningsföretag där alla som jobbar skriver rapporter efter en mall efter varje pass. Denna skall sedan mailas till någon/några gärna som pdf eller liknande. Nu använder vi en pdf fil med lite rullgardinsmenyer och kryssrutor, som sedan mailas men det skulle vara riktigt trevligt med app i mobilen. Hör av er till mig så kan ni få mer specat och se pdf en.
     
  16. igelsta

    igelsta Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Saknar bra svensk dagboksapp

    Var finns Android-appen för svensk kalender med våra helgdagar, "to do list", dagbok att föra in allt du gör, tänker och vill göra under dagen per timme/minut med sorteringsbara rubriker. Naturligtvis kan jag synka den till datorn och kontakter m m.
    Hör av dig: [email protected]
     
  17. janne

    janne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Konstigt att det inte finns en app från penionsmyndigheten, typ med ppm fonder som man kan följa. *hint hint!
     
  18. Julle

    Julle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Hej! Jag undrar som topic lyder om någon kan tänka sig att göra en twostrokerider app. Om någon är intresserad av detta så ska det vara med:
    Forum *
    Nyaste trådarna*
    Populäraste trådar*
    M.m.
    Nyheter,
    Så att man kan svara på forumet.
    Projekt *
    Köp o sälj

    Ni som inte vet vad twostrokerider är för något så gå in på. Two Stroke Rider
    Det är Sveriges största. Moppe sida. Och forum
     
  19. gnbs

    gnbs Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Utflykstips

    Jag har skapat & driver sajten TermosTripp.se | Utflyktstips för alla från alla där besökarna själva kan lägga in utflyktstips som, efter att ha godkänts & publicerats av admin, Visas på karta med bild + kort artikel och besökarna även kan få vägbeskrivning från valfri plats.

    Vad jag önskar är i första hand en app som:

    Automatiskt loggar in som en defaultanvändare
    Inhämtar telefonens position
    Ger användaren möjlighet att skriva en kort presentation av platsen
    Ger användaren möjlighet att ta en bild alt. välja en bild ur kamerans galleri
    Med ett klick skickar bidraget till webbplatsens data bas för senare godkännande av admin


    Naturligtvis står det apputvecklaren fritt att tillgodogöra sig alla inkomster från ev. reklam i appen.

    Lika naturligt bistår jag förstås med den tekniska info som kan behövas om webbplatsen för att skapa appen.

    Som en utveckling alt en separat app kan man sedan tänka sig funktioner där appen känner av telefonens position och hämtar och presenterar utflyktstips inom ett visst avstånd.

    Mvh
    /Göran Bertils
     
  20. riper

    riper Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    LG Nexus 5X
    Tipsa dem om att installera Tapatalk pluginen i sitt forum så kan du och andra få de funktioner du efterfrågade. (kräver betalversion av Tapatalk appen för att skriva men lätt värt 20kr)

    Sent from my Nexus One using Tapatalk