Försöker få fram det mest förmånliga abonnemanget

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Sultanen, 29 dec 2011.

  1. Sultanen

    Sultanen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Sitter idag på ett Telenor 199 Surf abbonemang med en Galaxy S för 150/mån med 8mån bindingstid kvar. I dagsläget ligger min räkning på ca 700kr/mån och tjejens på 800kr/mån. Givetvis allt för högt och nu är det dags att göra något åt detta..

    Efter att ha letat runt ett bra tag insåg jag att det hittils bästa jag kan göra är att byta till ett Telenor pott 199 och lägga till "Tala fritt Sverige" för 99kr vilket ger mig ett fritt abbonemang sålänge jag inte överskrider 200 samtal/månad, ringde 190st förra månaden.. Kostnaden förra månaden skulle landa på 448kr iställt för 708kr inkl. telefonen..

    Någon som kan komma på en bättre kombination? Kan få ner nuvarande abb till 79kr/mån genom att byta till "surfa" och använda det i datorn istället, på så sätt kan jag byta operatör vilket jag inte har något emot... Vill ha fria sms och fritt samtal.
     
  2. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Halebop Nollan till alla kanske kan vara något?

    3000 fria sms till hela världen
    1000 minuter fria samtal inom Sverige(dock startavgift på en krona)
    2gb internet varje månad

    189kr/månaden(95kr månaden fram till midsommar om man tecknar två år, men då du inte ska ha någon telefon så är det knappt lönt att teckna sig i två år).

    http://www.halebop.se/abonnemang
     
    Last edited: 30 dec 2011
  3. Sultanen

    Sultanen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för svaret! Tyvärr ger det mig inte en mycket lägre totalkostnad.. räknar man på 200 samtal ger det 189+200+150(telefon)+79(telenor surf som jag är bunden 8mån) = 618kr..
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 960
    Mottagna gillanden:
    7 956
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Kanske 3Mini Plus kan vara något för dig? 49kr/månad,
    0,19kr/min
    0,99kr/samtal
    0,19kr/sms
    0,5GB internet varje månad
    Bindningstid 24 mån, du kan när som helst byta till ett annat abonnemang hos 3 under bindningstiden.

    49+200+(exempelvis 300 minuter)+150+79=535kr/mån

    Eller om ni är sambos och kan leva med "samma" abonnemang - två simkort, två nummer. 3Surf Duo, 399kr/månad
    0,99kr/samtal
    0,39kr/min
    0,39kr/sms
    20GB surf ingår i hastigheter upp till 32mbit/s och 4,6 upp
    Ingen bindningstid. 3 månades uppsägningstid.

    399+200+(exempelvis 300 minuter x 2 personer) 234+150+79=1062kr/mån för er båda.


    Kanske skulle kunna vara något, men det du hittade hos telenor kanske var bättre? :)
     
  5. Sultanen

    Sultanen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack så väldigt mycket, precis sånna svar jag vill ha :) Kalkylen på 300minuter stämmer bra för samtal som inte går till tjejen(haft fritt inom telenor), totalt ringde jag 550min förra månaden.

    Dock blir ju mitt telenor billigare än Alt. 1, 448 vs. 535, telenor ger mig obegränsat med surf, obegränsat med sms samt obegränsat antal minuter, enda begränsningen är ju i någon mening 200 samtal med potten på 199.

    Alternativ två är ju skitsmart egentligen, varför har jag inte sett fler med konbinations abb? Borde ju vara ett lätt sätt att ge förmånliga priset för operatörerna?
    Grym surf på detta, hög hastighet är ju klart ett plus om man använder det som mobilt bredband också, dock får jag göra om kalkylen lite då både jag och tjejen har en 150kr mobil samt behöver lägga ett 79kr surf vid sidan om samt att vi båda ringer ca 200 samtal/mån:
    399+200x2+(exempelvis 300 minuter x 2 personer) 234+(150+79)x2=1491kr/mån för er båda. Då blir det tyvärr inte lika lockande längre, då summan blir 896 med telenor, tyvärr, ett alternativ som jag missat att titta på dock!

    Kom gärna med fler förslag, gillar att försöka maximera abbonemang :)
    399+200+(exempelvis 300 minuter x 2 personer) 234+150+79=1062kr/mån för er båda.
     
    Jöns gillar detta.
  6. mikkodotcom

    mikkodotcom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag är i en liknande sits och tänkte låna tråden lite grann. Jag har för mig att jag har läst på forumet om en applikation som använder samtalshistorik etc. från din nuvarande telefon och beräknar vilket abonnemang som skulle ge den lägsta kostnaden. Nu hittar jag inte varken tråden eller namnet på applikationen. Är det någon som kan ge mig (och eventuellt trådskaparen) en hjälpande hand?
     
  7. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    https://swedroid.se/forum/58208-hit...risplanen-baserat-pa-din-telefonhistorik.html

    Här har du
     
  8. Sultanen

    Sultanen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Telepriskollen och liknande kanske kan ge en överblick men de klarar inte av att hantera alla olika tillägstjänster och liknande så att förlita sig på att telepriskollen ger dig det som verkligen är mest förmånligt går tyvärr inte..
     
  9. Bobby

    Bobby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Varför inte Telenor Surfa + Tala fritt?