Första Android-lur

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Ösregn, 14 sept 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Ösregn

Ösregn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej alla glada!

Första inlägget för min del på det här forumet.

Så här är det!
    Är ute efter att köpa min första Android lur, men har stor beslutsångest över vad jag ska välja..

Det jag planerar att använda mobilen till är naturligtvis att smsa och ringa, utöver det vill jag kunna lyssna på musik (inte streama alltså), slösurfa, typ läsa forum/nyheter, kunna lira några spel med så lite lagg som möjligt, utöver det vill jag ha en mobil som har en hyfsad batteri-tid så att jag slipper ladda den i tid och otid.
    Har den litet internt minne vill jag gärna ha möjligheten att spara apps på sd-kortet. Preferenserna kring skärmen är som följer, inget mindre än 3 tum, schysst upplösning/skärpa.

Edit: Att roota undviker jag helst så här i början på grund av att jag är väldigt grön gällande androids!

Är självklart öppen för att kompromissa.

Budgeten ligger kring 2500kr

Tack på förhand!

Last edited: 14 sept 2011
  2. Inkognito

Inkognito Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har du inget emot lite plast är Galaxy S otroligt bra. Skärmen är helt underbar, finns nog ingen mobil i den prisklassen som kan mäta sig med Amoled-skärmen i Galaxy S. Den är även tillräckligt snabb, märker inget lagg vid spelande. Surfande går också smärtfritt, dock blir hemsidor med mycket flash lite tunga. Men det gäller nästan alla enkelkärniga mobiler.
    Batteritiden är hyfsad, kan jämföra med en polares HTC Incredible som jämnt får slut på batteri innan mig. Ännu bättre blir det med en annan ROM, 2-3 dygn vid hyfsat lätt användande.
    Mitt råd: köp Galaxy S!

Ösregn gillar detta.
  3. Ösregn

Ösregn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tack för det tipset!
    Har funderat på den en del, dock blivit lite avskräckt när jag läst att längre läsning på skärmen kan leda till trötthet i ögonen, är det något man som vanlig användare störs av tycker du?
    Vet dock inte hur mycket längre läsning jag kommer ägna mig åt, så det kanske inte är något problem.

Kanske inte hör hemma just här men tänkte att jag slänger in det ändå, 1gb surf/månad, tror du att det kan räcka för att kolla nyheterna ett par gånger om dagen/läsa forum och kolla vädret?

Tack än en gång för tipset!

4. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

På 1 gig kan du även synka din spotify lista ngn gg i månaden och surfa mycket mer än vad du skriver.

5. Inkognito

Inkognito Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag har aldrig märkt att man blir trött i ögonen av skärmen, det är nog högst individuellt. 1 GB/mån räcker gott och väl!

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.