Första android telefonen skeppas med swype (MyTouch 3G hos T-Mobile

Diskussion i 'Allmänt' startad av exore, 9 feb 2010.

1. Vandergrift

Vandergrift Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

*update*
    Nu finns svensk ordlista för SlideIT ute. Funkar perfa

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Hoppas bara man kan köpa programmet snart. Pallar inte att behöva trycka på "ok" då och då och då popupen kommer upp.

3. Vandergrift

Vandergrift Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ehm, vad har jag missat? Har inte använt det så länge, men hittils har jag inte fått nåt sånt.
    *edit*
    Såg nu på hemsidan att det bara var demot... Vad skiljer sig i fullversion utom den popupen som du får och jag också lär få snart?

4. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Vill gärna lägga till fler än 10 ord dessutom som är en begränsning i demot. Men måste säga att det fungerar ypperligt bra, skriver fort som bara fan numera! Tar lite tid bara för extremt långa ord (_lite_ tid, någon ms bara) och det är ganska ful grafik på knapparna och dessutom sitter dom inte symmetriskt... Men det fungerar ju på svenska så då är jag nöjd!

Kom nyss en uppdatering som jag inte vet vad den gjorde...

Jag pratar om Slide IT såklart.

Last edited: 17 feb 2010
  5. fredst

fredst Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur fick du in svenska på den (SlideIT)?

6. Tylke

Tylke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har HTC Magic, installerat sense på den. Laddade ner SlideIT keyboard svenska. När jag ska öppna programmet står det följande; "Startffel. Det gick inte att starta Swedish for SlideIT keyboard"

Någon som fått det att fungera på en Magic? Samt vart kan man ladda ner Swype om det finns? Såfall med svenska.

7. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Det du försöker starta är ordlistan till SlideIT. den ska du ställa in under SlideIT Keyboard i settings.

8. Tylke

Tylke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Laddade ner "SlideIT Keyboard lite" men det säger samma sak; " Startfel.Det gick inte att starta SlideIT Keyboard Lite"

Vad gör jag för fel tro? :S

9. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Felet du gör är att du försöker starta det som ett program.

Det du ska göra är att kryssa i SlideIT under Settings, den långtrycka på en inmatningsruta och välja "inmatningsmetod" där väljer du SlideIT

10. FlyBob

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Ah!
    Idag fick jag mail från Swype - dom testar betan nu! Jag sitter på den nu och kör och jävlar vad den utklassar de tidigare försöken från både SlideIT och Shapewriter. Det är snabbare, snyggare och väldigt proffsigt och välgjort interface. Negativa? Bara på engelska och spanska... men fler språk kommer enligt dom själva.

beta.swype.com - registrera så kommer en länk till ett program som tankar ner ett annat program, mycket skumt men så är det.

Hoppas på svenska snart, detta är i klass med asbra!

11. greenjuice

greenjuice Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 15
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    /e/OS
    Övrigt:
    Surface Laptop 3 & Macbook Air M3
    På vilket sätt är Swype bättre än ShapeWriter och SlideIT? Vad menar du med att det är "väldigt proffsigt?"

12. FlyBob

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

SlideIT och Shapewriter har båda rätt oputsade interface, ojämna knappar, pixlig grafik, extra onödiga knappar, svårt att skriva vissa symboler. Inte helt genomtänkt tycker jag. Jättejobbigt att göra en smiley på SlideIT.

Responsen från tangentbordet är snabbare på Swype, det är bättre feedback när man drar och trycker på knappar. Fungerar snabbt som vanligt tangentbord också men funktionaliteten från flera andra tangentbord som eftertraktas (hålla inne knappar för symboler ex). Smartare layoutlösning! Sedan möjligheten att ställa in hur långt spåret är, hur ofta ordförslag kommer, och min favorit; Speed vs Accuracy.

13. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

försökte få det att funka 2 ggr men båda gångerna klagade den på att devicen bla bla något jag inte kommer ihåg så kontentan vart att det inte funkade. Men den fanns inte med svenska ändå så inte hela världen.

Är nog fortfarande av den inställningen att compact lr t9 slår allt det här. Och mkt det pga av har man medel/stora fingrar så kommer man dölja tangenterna vilket gör det mer omständigt. Kanske bara något man måste lära sig.

Väntar fortfarande på Cooteks Touchpal.

14. greenjuice

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 15
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    /e/OS
    Övrigt:
    Intressant. Så snart Swype kommer ut med svenska ordlistan. Då ska jag pröva appen. Jag har använt ShapeWriter lite och det har fungerat bra än så länge. Fast det blir lätt fel ibland att appen väljer fel bokstav när jag ska påbörja glida ett ord. Kanske skärmen på Tattoo är för liten för sådana glidande knappsatser?

Jag har också InvisibleShield på skärmen så det påverkar när jag ska glida på knappsatsen måste jag tillägga. Har inte bestämt mig om jag ska ta bort skyddet för att underlätta användningen av glidande knappatser.

15. greenjuice

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 15
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    /e/OS
    Övrigt:
    Innan jag skaffade Tattoo hade jag HTC Diamant och använde Cootek Touchpal. Jag var imponerad av programmet och använde det. Skrev snabbt sms. :cool: Fast det medföljande knappsatssprogrammet till Tattoo fungerar mycket bra.

Synd bara att Cootek är väldigt segt med att lägga ut olika språkpaket bla svenska samt nya versioner.

16. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

dom är tydligen bundlade med T-mobiles pulse har jag för mig. Sen att de har världens sämsta forum med världens sämsta service gör ju inte saken bättre.
    löfte efter löfte efter löfte

17. phrusher

phrusher Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Väldigt trist att det inte kunde finnas en gemensam standard för språkfiler. Hade varit perfekt om alla tangentbord kunde använda samma språkfiler. Isf skulle det även vara lättare att ordna språkstöd för specifika områden, tex efter att man har matat in standardsvenska så kan man även lägga in svenska med inriktning mot IT, ekonomi eller varför inte lite extra slangord.

18. FlyBob

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Word!