Första dagen med Nexusen

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Bamsi, 23 mar 2010.

1. Bamsi

Bamsi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Fick min Nexus idag på morgonen. Tog ganska exakt en vecka (inkl helgen) för den att anlända från det att jag beställde den från Google + Borderlinx. Den skulle säkert kommit inom 5 dagar om jag inte hade beställt såpass sent på måndagskvällen.

Hur somhelst har lekt med den hela dan och här är mina första intryck för dem som vill läsa:

- Sjukt snabb telefon. Min 3G är tyvärr lite långsam (tele2) men via Wifi gick det riktigt smidigt för att inte tala om menybläddringar, apps, nyheter osv.

- Har som sagt pillat med den nästan hela dan, laddat ner massvis med apps, synkat, facebookat, mailat, messat och fortfarande har jag över 40 procents batteritid kvar.

- Touchscreenen var inte alls så svår att använda som man läst i vissa forum. Den svarar blixtsnabbt på ens tryck även om ibland känns fingret/skärmen lite "torr" vilket gör att man inte får ordentligt fäste när man bläddrar exempelvis. I övrigt är den klockren.

- En irriterande grej är de fyra menyknapparnas läge, speciellt den till höger. Har redan hänt flera ggr att man snuddat den när man försökt skriva sms men jag tror det är en vanesak som man kommer lära sig undvika.

- Appsen finns inte så mycket att säga om. Stort utbud på Market för alla smaker. Voice search och google goggles har dock varit riktigt kul att hålla på med måste jag säga.

- Materialet på nexusen är riktigt skön för oss som har en tendens att handsvettas ofta, det känns aldrig som man är på väg att tappa greppet om den eller att den ska halka ur.

- Designen är riktigt snygg. Tunnare och lättare än vad man tror faktiskt.

- Lilla styrkulan har jag inte använt så mycket men den är riktigt praktiskt att ha när man skrivit fel i ett sms och vill gå tillbaka längre upp i textfältet så att säga utan att radera hela vägen tbx.

Sammanfattningsvis tycker jag personligen att den har varit värd varenda krona än så länge. Lätt bästa telefonen jag haft och ångrar inte ett dugg att jag köpte den.

OBS! blev lite förvånad att man inte fick med en renodlad manual först men android är riktigt enkelt att lära sig så det är bara att köra på. Stort plus också till kartongen nexusen ligger i. Riktigt snygg och ser nästan ut som till en exklusiv parfym eller något.

Ser fram emot Googles OTA updates, jag är övertygad om att dem kommer ta telefonen till nya höjder.

2. Straycat

Straycat Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Trevligt.

Själv hoppas jag på att min ska komma idag. :-)

3. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Fint att läsa. Löste sig allt för dig Straycat?

Min planeras att också komma idag! :cool: Hoppas den har överlevt den långa resan. ;)

Last edited: 23 mar 2010
  4. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER