Diskussion: Första intryck av SIII

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Phoenix95, 28 maj 2012.

  1. silversked

    silversked Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2011
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Hur betér sig volymknapparna och strömknappen på sidan av telefon för er? Jag var och kände på en på the phone house idag och på den var knapparna alldelles stumma, precis som att det inte hände något när jag tryckte på knapparna..
     
  2. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Funkar klockrent för mig, man känner väldigt distinkt när man trycker på av/på knappen eller volymknapparna. Jag anser att de håller hög kvalité :)
     
  3. antejasse

    antejasse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2012
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej de här blir mitt första inlägg här! Har förut sprungit runt med en orginal LG optimus 2x och svurit men nu har jag bytt upp mig till sgs3 och har efter ca 2 timmars andvändning stött på ett problem och de spotify och tunein radio, när man ska spela en låt eller lyssna på en radio kanal så går de inte att komma ut till startskärmen utan att den stänger av progammet! Detta är mycket störande så jag hoppas att nån har en lösning på mitt problem! En annan grej som jag har reagerat på är att den dimrar ner skärmen när man startar ett filmklipp i mediaspelaren. För övrigt så är de en helt underbar telefon som man behöver lite övning med.
     
  4. skinza.se

    skinza.se Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Angående Spotifyappen så är den rätt så buggig då den inte är optimerad för ICS.
    Det finns dock en beta med ett helt nytt gränssnitt som dessutom är mindre buggig. :)
    Du hittar den här: http://www.spotify.com/se/download/previews/
     
  5. skinza.se

    skinza.se Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Angående att skärmens ljusstyrka minskar går det att ändra under settings-->dispay-->screen
     
  6. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Ett tryck på hemknappen då, det ska inte stänga ner appen

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  7. fristil

    fristil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    mediaspelaren har en egen ljusstyrka, du hittar den under settings i mediaspelaren, lika med browsern

    //Mike
     
    bulldog_3 gillar detta.
  8. Jontez

    Jontez Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Supernöjd hittills! Köpte telefonen vid lunch idag och har pillat hela tiden typ. Batteriet går gått ner till 42%, men skärmen har varit på i över 3h, känns ju helt super på första laddnibfen
     
  9. skinza.se

    skinza.se Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har haft min på ca 75% ljusstyrka sedan i morse. Använt den ganska mycket. Totalt har telen varit igång i snart 15h. 17% kvar. Känns stabilt :)
     
  10. Sorkstryparen

    Sorkstryparen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Efter att ha lekt med S-voice ett tag måste jag säga att jag verkligen tycker det funkar bra, har hört att så många klaga på den. Den förstår nästan allt jag säger till den och sen får man ju inte glömma att det är en alpha! Så det kan ju bara bli bättre när det kmr lite uppdateringar.
     
  11. Hulle

    Hulle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Fy fasen vad mycket bättre batteritiden är jämfört med Desire... Efter 17-nånting timmar igång, med skärmen tänd i 3,5 timme, har jag ändå 34 % kvar!

    Och då har jag dessutom aldrig mer än två pinnar i täckning här så radiodelen går för fullt.

    /hulle.
     
  12. ZacShady

    ZacShady Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är inte nöjd med batteritiden. Efter 4 timmar har jag 60% kvar. Batteriviloläget har dragit 20%.. Nåt som är galet?
     
  13. antejasse

    antejasse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2012
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag tycker att ögonigenkäningen funkar dåligt har inte fått de att funka än! Man ser symbolen att den blinkar till och sen släcker den ner! :(
     
  14. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Sgs3 är den mobil som har bäst batteritid just nu, bortsett från Motorola maxx.



    Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2
     
  15. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Nja... Note har bättre faktiskt men så är det ju ett större batteri i den också, men som sagt har bäst batteritid bevisligen.
     
  16. Fpow

    Fpow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hur e exchange funktionen ... Mail, tasks och kontackter. Kan man söka i företagskatalogen?


    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  17. ZacShady

    ZacShady Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

     
  18. AlexE

    AlexE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Har lite känningar om samma problem. Igår klarade luren ganska exakt 11 timmar. 6 av dessa under rätt tungt användande med skärm på ca. 50-75% ljusstyrka, 3g/2g och allmänt smsande, spotify, tapatalk, etc. Detta var bra enligt min mening, min gamla sgs kom jag knappt till jobbet med innan den var nere på 50% (ca 1 timme resväg)

    Efter en natts laddning så är luren nu nere på 91% (knappt använt den idag). Batteriviloläge drar rätt mycket kräm verkar det som. Kanske bara spökar i huvudet på mig så får nog avvakta några laddningar innan jag drar någon direkt slutsats om detta.
     

    Bifogade filer:

  19. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Min har runt 4-5 laddningar på sig nu och även om man får ge den några till för att kolla ordentligt så tycker jag den suger rätt friskt med batteri.
    Skulle den vara som min Note på batteri skulle jag vara glad..:)
    Men klarar mig över dagen och batteri kommer ju fixa sig senare med ny rom/kernel .

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 1 jun 2012
  20. Pekz0r

    Pekz0r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det är nog bara för att man ska fullt batteri när man börjar för att man ska få en första uppfattning om att batteritiden är bra eller något.

    På gamla batterier använda litiumbatterier, men sedan ganska många år tillbaka används nästan bara litium-ion-batterier. Dessa har inte den så kallade minneseffekten då kalibreringen numer till sköts av kretsar i telefon istället för kemiskt i batteriet. Däremot måste batteriet kalibreras och det gör det automatiskt när det används. OM amn använder telefonen länge utan att ta slut på batteriet blir kalibreringen gradvis sämre över tiden.

    Moderna litium-ion-batterier har skydd för nästan allt som skadar det vid normalt användande och normala laddningscykler. Det är spärrar för djupurladdningar och de tar inte längre så mycket skada av att laddas för länge efter att de är fulladdade då laddingen stängs av automatiskt i perioder.