Diskussion: Första intryck & omdömen - Galaxy Z Fold 3

Diskussion i 'Samsung Galaxy Z Fold 3' startad av Swedroid, 18 aug 2021.

  1. improwise

    improwise Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2012
    Inlägg:
    912
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Lyckas inte övertyga mig om att uppgradera från Note 20 Ultra till S22 Ultra hur mycket jag än försöker. Men något ska man ju köpa så funderar på Fold 3 istället :)

    1. Hur väl fungerar det att texta på telefonen och då inte via Swipe och annat utan klassist tangenttryckande? Har aldrig lyckats hitta en Android som kan matcha iPhone av någon anledning, vet inte riktigt varför.
    2. Är det förenat med dödsfara att försöka använda denna i sängen, typ hålla i luften över huvudet när man ligger på rygg?
    3. Hur ofta använder ni innerskärmen och till vad? Är eg inte typen som gör allt på telefonen utan är lite mer old school och använder den mer som en typisk smartphone. Verkar som om många använder den yttre skärmen mer än dom borde och den inre mindre än dom borde :)
    4. Har Samsung fått till det med batteritid, flera appar samtidigigt som inte är bara deras egna osv än? Samsungs firmwares brukar som bekant vara lite si så där initialt
    5. Vad är största anledningen till att ni som har en Fold 3 funderar på att byta eller redan har bytt till typ en S22 Ultra istället? :)

    Kan tillägga att jag ALDRIG använder SPen och inte har en tanke på att någonsin göra det heller :D
     
  2. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 406
    Mottagna gillanden:
    888
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Fold 3 kommer inte med någon s-pen. Det får man köpa till, men annars är den mer som en 2 i 1 enhet. 1 läge där den är mer som telefon och andra läget som blir mer som en liten surfplatta.

    Jobbiga är dock skärmskyddet på inne skärmen, den kan helt plötsligt börja lossna i mitten. Som det har hänt mig och några andra på denna forum. Men det går att byta, då det är bara skärmskyddet.

    Nästa skillnaden är att Fold 3 kommer med snapdragon cpu istället för exynos som i vanliga samsung telefoner normalt vis får i europa.
     
    improwise gillar detta.
  3. cam_neely

    cam_neely Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Google Nexus 6P
    Platta:
    Sony Xperia Z4 Tablet
    Platta 2:
    Nexus 10
    Övrigt:
    Shield TV x2, CC with GTV x2, Huawei Watch,Google Home x10
    1. Tycker den är ganska svår att texta vanlig med på ytterskärmen. Kan va för att den blir ganska smal. På innerskärmen fungerar det perfekt.
    2. Inte vad jag upplevt :)
    3. Använder innerskärmen ganska ofta till att läsa artiklar etc. Bra för kalkylark och pdf:er. Använder ganska ofta SPen också.
    4. Inte jätteimponerad av batteritiden. Jag laddar ofta upp den mitt på dagen.
    5. Kommer nog inte gå tillbaka till vanlig mobil som det ser ut nu. Väldigt nöjd med Fold 3.
     
    improwise gillar detta.