Jag sitter idag med en S5:a och får ut cirka 549 mA per skärmtum. Jag velar mellan S8 och S8+. Med S8 får jag 517 mA per skärmtum och med S8+ får jag 564 mA per skärmtum. S8:an ger alltså färre mA per skärmtum än vad jag får ut av min nuvarande S5:a.
Efter
tre år är det dags att köpa en ny telefon. Jag använder telefonen ganska lite egentligen, men vill ändå ha det senaste när jag väl köper en ny telefon. Jag messar kanske 20 gånger per dag, skickar några få meddelanden på Messenger, kollar e-posten några gånger om dagen (och svarar kort ibland), ringer kanske 30 minuter per dag, kollar snabbt Facebook ett par,
tre gånger och checkar av Aftonbladet och Expressen ett par gånger var. Jag använder aldrig Spotify, Snapchat eller Instagram. Sällan Yuotube. Jag spelar ALDRIG spel! All övrig tid är telefonen i standby-läge.
Samtidigt påstår Samsung att de har kapat processorns energiförbrukning med 25 procent. Vågar jag räkna med S8:an ändå "räcker längre" än vad min gamla S5:a gör, eller ska jag gå på S8+?
Klarar jag mig med den "vanliga" S8:an? Räcker det "mindre" batteriet minst lika länge som det i min gamla S5:a?
Click to expand...