Diskussion: Första intryck & omdömen - Xperia XZ2 Compact

Diskussion i 'Xperia XZ2 Compact' startad av Swedroid, 26 feb 2018.

  1. Swedroid

    Swedroid Adult Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 jul 2012
    Inlägg:
    676
    Mottagna gillanden:
    785
    Operatör:
    Google Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Google Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 8
    ROM:
    Vanilla
    Dela med dig av första intrycken eller lämna ett mer omfattande omdöme kring Sony Xperia XZ2 Compact i den här tråden.

    Hur fungerar telefonen? Lever den upp till förväntningarna? Hur är byggkvalitet, kamera, prestanda, batteritid, mjukvara/gränssnitt? Har du råkat ut för några problem?
     
  2. Sn0wflake

    Sn0wflake Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2015
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact
    Så, fick min XZ2 Compact igår, hämtade ut den runt lunchtid.
    Nu efter 1.5 dygn kan jag väl som förste medlem i tråden komma med lite synpunkter och tankar!

    Första intrycket när jag tog upp den ur lådan var i princip ett "oj, jävlar!". Den känns fruktansvärt gedigen, som ett tjockt stycke metall i princip.
    De recensioner man sett där de givit minuspoäng för att baksidan är polykarbonplast (heter det så på svenska?) är helt ute och cyklar, och bevisar för mig att de bryr sig mer om de specs som står på pappret än hur det är i verkligheten.

    När de påstår att den inte känns "premium" för att det inte är metall- eller glasbaksida kan jag numer bara skrattar. Visste de inte att det var plast, och fått höra att telefonen var solid aluminium hade de prisat byggkvaliteten.


    I övrigt är telefonen ruskigt rapp, har inte stött på några hick-ups eller lagg alls. Skärmen har i vivid-läget nästan lika poppande färger som en OLED, men saknar kontrasten. Har inga klagomål på skärmen alls.
    Kom från en Xperia X Compact, så det är inte så konstigt att allt känns snyggare, snabbare och bättre.
    Bristen på ett 3.5mm jack stör mig mindre än väntat, men jag är tämligen säker på att situationer kommer uppstå i framtiden där det blir problematiskt.

    Batteriet kan jag inte riktigt uttala mig i om än, men jag tog ur den från laddaren imorse vid 07.30 vid 100%.
    Och nu är klockan 18:40, och jag har 72% kvar, efter en dag där jag och min käre far åkt över 25 mil med mig i passagerarsätet, har fotat, sms:at och kollat sociala medier.
    Så änsålänge inga klagomål där heller, men alla telefoner är ju bra batterimässigt i början så drar inte för stora växlar av det.

    Ljudet i högtalarna är ruskigt mycket bättre än både X compact och Samsung S7 Edge.

    Överlag riktigt riktigt nöjd med telefonen!
    Bifogar foton med jämförelse mellan XZ2C och X Compact. Foton tagna mer S7 Edge (Som är till salu för övrigt!)
     

    Bifogade filer:

    jensten, RKXYZ, Zorro och 11 andra gillar detta.
  3. jensten

    jensten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tele 2, Comviq Student
    Telefon:
    Samsung S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2, Comviq Student
    Telefon:
    Samsung S10
    Tack för ditt inlägg! Jag är på gång att byta från iPhone 7 och iOS tillbaka till Android. Likväl som jag saknade många funktioner från android, hade iPhone sina fördelar fast nu tycker jag kameran är för trälig att ha att göra med. Vet inte om det beror på att jag kör iOS 12.2 beta versioner men den tar bilder sämre än nånsin.

    Så igår tog jag ett studiebesök på Elgiganten för att klämma lite på olika modeller, men främst Huawei P20 Pro men jag har på tok alldeles för små händer för att ens orka manövrera den!

    Hamnade istället framför Sony och fann mig själv pilla på denna compact och drog mig till minnes att jag faktiskt ägt en Z3 Compact för ett tag sen och den bytte jag mest iväg för jag blev nyfiken på nåt nytt

    Ska kika runt här på Swedroid nu för att se åsikterna mellan någon Sony ZX-modell och Huawei P20

    Du får gärna ta bilder i mörker och visa upp!