Ja så kan det ju vara...
Jag har idag ägnat större delen av min förmiddag med att åka runt hos 3 olika telefonaffärer och jämfört deras "displayNote2" med min och samtliga var mer eller mindre exakt lika som min Note2.
Med mig ut på min lilla resa hade jag mina 3 olika telefoner (Note1, Note2, S3) som jag hade preppat med samma högupplösta bild på en designad Chrome-logga med skärmarna setuppade precis likadant.
Innan jag hade nämnt något om vad jag anser om Note2s skärm så frågade jag säljarna vilken av modellerna som dom ansåg ha bäst skärpa/kontrast/svärta.
Samtliga säljare valde först S3 som bästa skärm sen Note1 och sist Note2...just av anledningen att den inte hade samma skärpa och kontrast.
Samma vetenskapliga test gjorde jag på 4 av mina arbetskamrater i eftermiddags med exakt samma resultat, först S3 sen Note1 och sist Note2.
Skärmen är inte dålig och det skiljer inte så värst mycket men det minsta man kan förvänta sig är att den ska vara bättre än föregångaren och i klass med S3:an tycker jag?!
Jag är skitförvånad att ingen annan lagt märke till detta av användarna på swedroid faktiskt...
Last edited: 4 oktober 2012