Första intrycken av Milestone

Diskussion i 'Milestone/Droid' startad av Ekofasc, 15 dec 2009.

1. stga77

stga77 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Byt till nytt SIM-kort, Telenor hade dessa problem med några gamla SIM.
    Det är kortet som skickar infon till mobilen 2 ggr.
    Hade själv detta och det försvann när jag bytte till ett nytt SIM. :)

2. stga77

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Testa att stänga av 3G så ska den ena Telenor SE försvinna, eller hur??

3. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Japp, det stämmer. Tack :)
    Det märkliga är att kortet bara är 4.5 månader gammalt...

Undrar om det kan ha något att göra med att jag fick göra alla APN-inställningar själv? På Heron fanns inte detta fenomen.

Last edited: 28 dec 2009
  4. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 147
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Jag har samma fenomen på min, Telia som nät.
    På min gamla Magic hade jag Telia / Sweden 3G, på Milestonen står det istället Telia / Telia.
    Allt verkar fungera som det ska dock, så det är väl inget större problem egentligen. :)

5. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Nej, det är det ju inte förstås.
    Spotify-problemet är betydligt värre!

6. stga77

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Det har med serienumret på kortet att göra.
    Det ska börja på 19 eller senare tror jag att han sa i Telenor-butiken.
    Det roliga är att det bara är enstaka personer på Telenor som vet varför det uppkommer och hur man ska lösa det.
    Jag hade detta problem för i 2 år på den SE P1:a jag hade då, op.loggorna tog upp halva skärmen.
    Pratade med säkert 5 personer på Telenor gällande detta, ingen fattade något.
    Av en slump fick en kille som jobbade på vår lokala Telenor-butik syn på detta när jag var inne och sa till mig att byta SIM. Sedan dess var loggorna borta.
    Det beror tydligen på att 3G nätet visar en egen separat logga utöver "3G SWEDEN" vilket skapar dessa dubbletter.
    Fick faktiskt betydligt bättre 3G-täckning också i samband med bytet. ;)

7. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Chattade med telenor och han menade att jag har senaste version på kortet så ett byte skulle inte göra någon skillnad. Mitt kortnr är 426 XXXX XXXXXX X så det är ju definitivt högre än 19 (var det bra eller dåligt menar du?)

Uppkopplingen fungerar fint och den slår om mellan 3G och H lika bra som Heron gjorde så jag har inga sufrproblem.

8. stga77

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Sorry my friend, högre än 429 skulle det varit.......och jag vet inte om det stämmer.
    Men det har funkat för mig!
    Inte lätt att gå på hockey och dricka öl en måndag och sedan åka hem och skriva på ett forum.
    Men 429 eller högre ska det vara, enligt honom i alla fall.

9. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hehe, nej det har du rätt i ;)
    Jag snackade iaf med Telenor nu och han hade förstås aldrig hört talas om detta men var ändå beredd att skicka nytt kort. Rekommenderade dock att jag uppsöker närmaste butik istället så kan de fixa nytt kort på plats (förhoppningsvis). Återkommer med rapport imorgon, med lite tur löser det spotify också...

10. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Mina första intryck var att den var mycket mindre än jag hade förväntat mig. Den är ju knappt större än min gamla SE G900. En telefon med skärm på 4,3" vore inga problem :)

Tangentbordet var också mindre än jag trott men efter nån dag är jag van vid att skriva både på det och på skärmen och gillar båda sätten skarpt. Tillsammans med handcent är det en fröjd att smsa :)

Bra högtalare och mikrofon, jag slog på högtalarfunktionen under ett samtal och han i andra änden märkte inget.

Den känns tung och kvalitativ.

11. stga77

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Hur har det gått? :confused:

12. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Väntar fortfarande på SIM-kort, de var slut i alla Telenorbutikerna i stan...
    Kommer väl på måndag med posten skulle jag tro. Återkommer då :)

I övrigt måste jag säga att jag är grymt nöjd med mobilen, helt underbar kvalitetskänsla och fantastiskt bra ljud som Ekofasc nämnde. I jämförelse med Heron som trots allt känns ganska plastig så är Milestonen byggd som en stridsvagn... en snabb stridsvagn med härlig skärm :P

13. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hepp, nytt SIM gjorde ingen skillnad. Aja, värt ett försök iaf.

14. stga77

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Mkt märkligt, ledsen att det inte löste ditt "problem" :(

15. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

@stga77: Ah, som sagt, det var värt ett försök.

Damn alltså, nu blev jag rätt imponerad (igen) här nyss. Konverterade ett avsnitt av Weeds (Bluray-Rip i 720p) till mp4 i Handbrake och hamnade på 1.2GB i filstorlek (från 1.1GB så den gick alltså upp i storlek). Bitrate på ca 5200kbps och det laggar inte det minsta! Kvaliteten är enastående bra, displayen visar verkligen vad den går för :)

På Heron började ljudet bli OOS vid allt över 900kbps :P

16. Mitur

Mitur Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft min Milestone i 3 dagar nu, och det har en varit en mycket trevlig tid :)
    Det är en väldigt bra telefon och det ända jag retar mig på är sleep/wake knappen som inte riktigt ger någon respons, detta tillsammans med att skärmen tonar fram/bort gör att man inte riktigt vet om man har tryckt eller inte.

Hade lite problem med att få igång 3g på Telias nät, men efter att ha prövat igen och döpt APN till telia istället för Telia online så fungerade det. Det låter väldigt otroligt att detta skulle ha något med saken att göra.
    3g fungerar bara utan proxy & port för mig.

Jag hade en Iphone 3g innan och visst är apputbudet mindre på market (än så länge!) samt Iphone UI flyter bättre men Android och Milestones prestanda tillåter så mycket mer, bara möjligheten att ha en msn klient i bakgrunden kändes otroligt :)

Kvalitets känslan i Milestone är en klass för sig, slidern känns så otroligt robust. Hela telefonen känns riktigt gedigen och välgjord.
    Visst det är ju Motorola som har tillverkat den, men det känns ändå som att den kommer hålla ett bra tag.

Jag beställde min från expansys på söndag kväll, dom skickade den på måndag morgon och klockan 12 på torsdag kom mr DHL och lämnade den.
    Det ska nämnas att Onsdag var röd.

Avslutningsvis kan jag inte göra mycket annat än att starkt rekommendera både Milestone och eXpansys!

Last edited: 9 jan 2010
  17. peter233

peter233 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Beställde min från expansys torsdag kl 12 och hade den i handen kl 10 dagen efter, grymt snabb leverans från england.

18. leiden

leiden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Kul att hänga med i den här tråden, jag är väldigt sugen på att slå till på en Milestone. För tillfället har jag en Samsung Galaxy som jag försöker bli av med för att jag inte tycker att den har några bra "telefonegenskaper". Hur är det med Milestone? Är det bra ljud vid samtal? Bryts samtalen ovanligt ofta? Android är bra och roligt att använda men jag vill även kunna använda den som telefon också utan att känna saknad efter den gamla Nokian.

19. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Just "telefon-delen" av en mobil har ju alltid varit Motorolas starka sida, det och byggkvalitet, och Milestonen är inget undantag.
    CrystalTalk ftw ;)

20. kalel

kalel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Här kommer ännu en eventuell blivande Milestone-ägare med frågor!:confused:
    Sedan i sommras har jag varit sugen på en android-lur, men helst en med fysiskt tangentbord och kamerablixt. Naturligtvis blev jag glad när Milestone dök upp vid horisonten, men samtidigt lite tveksam när jag läste vad folk tyckte om luren. Just kameran och tangentbordet har ju fått mycket kritik! Hur illa är det egentligen? Jag har ju inte någon möjlighet att testa telefonen före köp.
    Vad är problemen med kameran, och vet någon exakt vad som blir bättre efter kommande uppdatering? Är den krånglig att använda?
    Vad tycker ni om tangentbordet? Kunde man lika gärna varit utan? Varför?
    Tacksam för kommentarer för att få lite mer känsla för om det är en lur som passar mej!