Hallo Swedroid! Dags för en come-back (om jag nu någonsin varit aktiv) här på forumet. Var med när jag köpte min första Android-telefon (den vita med en liten kula längst ner, tror det var en HTC Magic Phone G2). Pulade lite med en applikation jag testade via Swedroid ett tag (Luncha hette den...om nu någon kommer ihåg den).
Har inte bytt telefon så ofta, men haft lite Nexus (4, 5X) det senaste. Har också haft en bloatad Samsung via jobbet i andra hölstret. Efter år av en-i-varje-ficka var det dags att skaffa en telefon med Dual-Sim och gärna så ren (från bloatware) som möjligt. Valet blev, efter en hel del surfande här (tack till alla som delar med sig av erfarenheter här på forumet), en OP5. Jag valde 8/128 och den kom igår (före utsatt datum som var den 20:e enligt OnePlus).
Så här långt känns telefonen väldigt bra (gillar storlek/skärm/känsla). Man skall då tänka på att jag inte har haft bättre skärm än min Nexus 5X så mina krav är inte allt för höga...även åldern på mig och min syn påverkar nog detta.
Jag har suttit och scrollat upp och ner...fram och tillbaka. Hållit telefonen i olika vinklar osv. Jag lyckas inte se någon Jelly-effekt i alla fall. Om det beror på mig eller telefonen har jag ingen aning om, men jag är i alla fall nöjd med skärmen/mjukvaran.
Telefonen känns oerhört snabb&rapp (det borde den ju) och allt verkar funka så här långt. Jag fick en OTA direkt efter boot och körde in den så jag kanske hoppade över en del buggar som ni andra fått.
Nu återstår bara att montera in båda SIM-korten och lägga en telefon på hyllan...skall bli skönt!
Allt som allt...en kanon-telefon för mig! Mycket nöjd. Hatten av för all info på Swedroid som hjälp mig att hitta rätt!
Last edited: 16 juli 2017