+ bra kamera
+ Väldigt bra panel, älskar framförallt 120hz.
+ OneUI var bättre än vad jag trodde, hört mycket negativt om bloatware osv på Samsung men OneUI är faktiskt ganska bra när man väl stängt av Bixby och avinstallerat/gömt deras onödiga appar.
+ Hole-punch cameran är så pass liten att den nästan aldrig märks av när man använder telefonen, mycket bättre än notchen på OP6.
+ Fingertrycksavläsaren skulle egentligen fått ett minus om det inte vore för att det känns som att den blivit mycket mer precis efter senaste uppdateringen, nu är den bra tycker jag!
- 120Hz verkar byta till 60Hz automatiskt när enheten (processorn?) passerar 40 grader Celsius. Konstigt.
- Snabbladdning inaktiveras när man använder telefonen samtidigt som den laddar, är van med en OnePlus 6 som laddar typ lika snabbt oavsett om man använder enheten eller inte.
- Batteriet är väl okej men inte mer, känns som att det ligger ungefär i linje med vad min två år gamla OnePlus 6 presterade. Där skillnaden mellan dom är bland annat att OnePlus kör med snapdragon vs Exynos i min s20+ samt att 120Hz drar ganska mycket extra batteri. Men det är det definitivt värt, älskar flytet i 120 Hz.
- Saknar tap to sleep (motsvarigheten till tap to wake) som fanns på Oneplus.
Helhetsintrycket av telefonen är dock att det är en premiumtelefon som var värt uppgraderingen från OP6.
Last edited: 24 mars 2020