Diskussion: Första intrycken / omdömen OnePlus 3

Discussion in 'OnePlus 3 - Allmänt' started by bernard, Jun 16, 2016.

1. fredrik__a

fredrik__a Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    LG G3 D855 32 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    LG G3 D855 32 GB
    Hur duglig är skärmens ljusstyrka i solljus?Den LG G3 jag har nu är i princip oanvändbar i direkt solljus och den överhettar dessutom vilket sänker ljusstyrkan ytterligare.
    De reviews jag sett än så länge har nämnt att just ljusstyrkan är en svag punkt på OP3. Vad säger ni som faktiskt använt den under verkliga förhållanden?

2. Oneplus2

Oneplus2 Senior Droid Medlem

Telefon:
    iPhone 8 plus

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Jag uppfattar den som helt ok men inte bra . Sida vid sida är tex min iphone 6s plus mycket bättre i solljus

3. erik.rahm

erik.rahm Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Håller med, hade s7 edge tidigare och visst den var galet bra i alla förhållande. Dock kostar den ju dubbelt så mycket.. Tycker den är helt ok, jag kan använda mobilen utan större problem och det är ju allt som krävs

4. kentgoran

kentgoran Teen Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    https://goo.gl/photos/2MHnX6AXfJXC246p8

Här är några bilder jag tog i fredags. Bortsett från bilden med glaset så är alla tagna i mörker, och helt på auto. Den enda ljuskällan var elden som bilderna togs på. Jag tycker den imponerar än så länge iaf! :)

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

KingLouie and vompen like this.
  5. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

MINA ENHETER

Här är en trevlig review:

KingLouie and osterlindh like this.
  6. Ara

MINA ENHETER

Här har du en mycket uttömmande test av OnePlus 3:s kamera:

KingLouie likes this.
  7. Walter88

Walter88 Kid Droid Medlem

Blivit sugen på att ersätta min galaxy s5 som ibland känns något trött med en OP3.

Men det stod något i artikeln på swedroid om maximalt 5-6h skärmtid innan batteriet dör? Är det ett skämt? Jag hoppas att jag kan förvänta mig betydligt bättre batteritid än min nästan 2 år gamla s5a?

Vad snackar vi för leveranstid efter beställning?

Nån som vet vad en s5a med Gear fit 1 är värd begagnat?

8. Ara

MINA ENHETER

5-6 timmars skärmtid är inte en dålig siffra på långa vägar. Det är ungefär vad man kan förvänta sig med ett 3000 mAh batteri som bäst.

bernard and jnsson like this.
  9. drem

drem Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det någon mer som testat ihop med Audi MMI? Jag har samma problem med OP3 som med OP2 (efter uppdatering Oxygen 3.0 och framåt) gällande Bluetooth Audio Player. Handsfree fungerar utmärkt men BT Audio Player går inte att connecta till. Connection cannot be established. (Den synkar upp första gången, från en fabriksåterställd telefon och funkar allra första gången den kopplas upp men sen blir det så här)

Har kollat med en Audi återförsäljare och enligt dem finns ingen uppdatering till min bil Audi A6 -2012 med Bluetooth mjukvara 3.22.6

10. difference

difference Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Den är helt fantastisk att hålla i. Kommer nog inte köra något skal. Vill ju känna metallen och kvalitén!)

Den är sjukt snabb. Laddar sjukt snabbt. Laddade upp den till 97% och tog ur laddaren. Suttit med skärmen på och installerat mängder av appar och konfat i över en timme. Bara gått ner 20 procent. Riktigt bra för att vara första laddningen. Blir ju bara bättre och bättre första veckorna.

Var lite fundersam över de halvdana testerna av wifi-hastighet. Den har "bara" kommit upp i ca 80 Mbps jämfört med drygt 200 för S7e i flera tester jag sett. Men jag vet inte varför? Se här:

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Sweden2 and Derixx like this.
  11. dogen

dogen Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som uppgraderat från galaxy s6 och kan berätta lite om hur det känns? Egentligen mest nyfiken på kameran. I övrigt torde den ju slå s6an på precis allt, om man bortser från lägre upplösning på skärm o h ev mikrofon.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

12. Dampe

Dampe Kid Droid Medlem

Har uppgraderat från galaxy s6 och vilken skillnad i flyt och känsla. Skönt att slippa buggar och lagget i touchwiz. Kameran är absolut likvärdig tar riktigt fina bilder. Märker ingen större skillnad i upplösning på skärmen heller 1080p räcker gott. Batteriet håller en hel dag för mig gentemot en halv med s6.

dogen, KingLouie, Freddie_ and 2 others like this.
  13. Rami

Rami Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Bytt upp mig från en Z1 Compact och en Lenovo K3 Note och herregud vad den flyter på likt inget annat! Har inte hunnit göra några direkt intensiva grejor med den ännu för att jag varit helt fast på jobb men från byggkvaliteten till fingeravtrycksläsaren till hur urbota fort den laddar så kan man ju inte vara annat än nöjd. De enda barnsjukdomarna jag stött på är att jag av någon anledning varken kunde svara på ett samtal eller klicka det även om nästa inkommande samtal fungerade prima samt att den var lite jobbig i början med LTE-nätet. Imorgon är jag ledig och då är det bara att hårdköra den.

Freddie_, Ara and bernard like this.
  14. grief

grief Senior Droid Medlem

Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Mycket gedigen och välbyggd apparat som än så länge upplevs som mycket snabb i alla lägen. Trevlig mjukvara med smarta funktioner och en blixtsnabb och säker fingeravtrycksläsare.

Det som är mindre bra är skärmen som jag tycker är direkt usel i jämförelse med ex min gamla Oneplus One och Honor 7 som jag precis bytte ifrån. Färgerna känns mycket onaturliga och skärmen är dessutom tämligen oskarp. Gillar ändå AMOLED och har haft flertalets AMOLEDs ända sedan gamla fina Samsung Galaxy S :)

Den yttre högtalaren är väl heller ingenting att skriva hem om. Skrälligt och burkigt ljud. Även här får OP3 stryk av OPO.

15. Robin_beck

Robin_beck Infant Droid Medlem

Hämta nyss ut telefonen och är nöjd hittills! Har alltid använt SwiftKey till alla mina telefoner men det känns hur laggigt som helst på oneplus, tyckte inte att Googles egna var så mycket bättre, bara jag som upplever detta?

16. Usmani

Usmani Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

fick min OP3 igår och jag försökte sätta på telefon men mobilen sätts inte på. den är avstängd. följde instrucktioner från oneplus support att lägga telefon undan i 12h och sedan ladda i 6h och då ska man få batteri ikon och sen försätta ladda i en timme. men mobilen sattes på aldrig efter jag laddade mobilen i 6h! någon annan som har detta problem och vet lösning?

17. difference

difference Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    SwiftKey funkar hur bra som helst i min OP3. Kommer ju till och med från start i OxygenOS.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Ara likes this.
  18. Ara

MINA ENHETER

Jag använder Googles tangentbord och det fungerar perfekt.

19. Robin_beck

Robin_beck Infant Droid Medlem

Det kan vara jag som bara är ovan, kommer från Sony Z3 och skärmen var ju lite större på denna! Stängde av vibration och det kändes mindre laggigt. Nu känns det helt ok :)

20. osterlindh

osterlindh Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Stock Oxygen
    Testat hålla in powerknapp å ned alt upp volymknapp å sedan powerknapp. Eller så kanske testa när laddaren sitter i.

Skumt

Skickat från min D5503 via Tapatalk