Första intrycket ?

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av Ult, 17 dec 2010.

  1. murmeln

    murmeln Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Me like har bara hunnit leka med den lite grann men ett steg upp från min Spica :P
     
  2. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Haft min 2 dagar nu och gillar den skarpt, efter min sgs har det blivit ip4 ett tag men nu när nexusen kom så vart jag inte direkt besviken. Självklart finns det plus/minus kontra andra, men i det stora hela riktigt snabb lur och även "vanilla" som passar mig. Är ju som en sgs men lite "bulkigare" så gillar man inte plast så ska man nog inte köpa utan att känna :)
     
  3. Sinnlos

    Sinnlos Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus 5
    Telefon 2:
    Nexus 5X
    Telefon 3:
    Nexus 5
    Haft min i 2 dagar nu och är väldigt nöjd med den, min första android fån men absolut inte min sista!
     
  4. Sushikatt

    Sushikatt Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ni som har köpt den. Har den videosamtal-funktion som kan ringa över mobilnät typ 3 inte bara genom datauppkoppling? Är den bra bild under samtalet?
    Behöver veta det innan jag skaffar Nexus S.
     
  5. Deko

    Deko Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Sushikatt ser ut som att man måste köra 3:Part app för video samtal. Provade videosamtala med tjejens iPhone 4 men funkade inte, så antagligen skype som gäller.

    Mit intryck av NS är positiv. Hade N1 innan som jag trivdes bra med, men power knappen la ner på den så blev det svårt att släcka och väcka skärmen (va tvungen o köra Cyanogen för det).
    NS däremot är grymt snabb ju, skönare att hålla i, bättre respons på touch samt bra skärm. fick idag testa mot stark solljus och hade inga problem med att se appen på skärmen.
    Rekommenderar den luren till alla som är intresserade av en Android.
    NFC så klart är ett stort plus. ;)
     
  6. nilew

    nilew Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Haft min nu i ca: 5 dagar och det är helt klart en grym telefon.
    Stod valet och kvalet med denna och LG optimus 2x och det föll på nexus s för att den är standard telefonen för google iaf ett år.
    Ångrar mig inte, den är snabb och snygg.
     
  7. mdmar

    mdmar Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    948
    Mottagna gillanden:
    170
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Övrigt:
    Galaxy Watch Active 2
    Alla glada Nexus S-ägare:
    vad tycker ni om kamerakvalitén? Såväl stillbild som video?
    Jag kör en Desire idag som referenslur;)
     
  8. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    IPhone 4 kan inte köra videosamtal, bara något som de kallar "Facetime" mellan två iPhone 4 via WiFi...fattigt!

    Sent from my HTC Hero using Tapatalk
     
  9. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    509
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Den är OK.
    Men att gå som jag från SE är det en ganska stor nedgradering.

    Den är inte dålig men som sagt - knappast i topp.

    // A
     
  10. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Ingen android-lur har väl speciellt bra kamera, inte SNS heller. Men den fungerar ok. Kameraappen är dock hemsk. Camera360 är bra mycket bättre och med den kan man dra upp färgmättnaden lite också.
     
  11. mdmar

    mdmar Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    948
    Mottagna gillanden:
    170
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Övrigt:
    Galaxy Watch Active 2
    Den kommande arc lär ju ha en betydligt bättre kamera iofs. Jag är sugen på Nexusens öppenhet, samtidigt som jag fruktar att arcen inte kommer att gå att låsa upp på länge..
     
  12. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    1 867
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Fick min igår. Är sjuuukt nöjd. Visst det är inte så förvånande att jag är det eftersom jag gick ifrån en Wildfire men helvete så snabb den är.

    Inte ett enda märkbart lagg förutom när det är många fåglar och mycket detaljer i Angry Birds. Men det är bara lite fps-dropp, inget märkbart lagg.

    Jag kör helt stock förutom Launcher Pro.
     
  13. mårten

    mårten Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ha ha ja gick oxå från wildfire .. o de går ju inte än´s att jämnföra dom 2 , tycker kameran e ok , funkar mycket bra även inomhus .. men .. ja tar forfarande korten med dig kamera !! ( nån gång kanske man slipper den o de finns en så pass bra kamera i mobilen .. eller , kanske måste man bygga in en tele i kameran för att de ska bli verklighet ...)
     
  14. Yakky

    Yakky Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Även jag från Wildfire.

    Jag är riktigt nöjd. Enda klagomålen är låg ringvolym, batteritid... medföljande kalenderwidget. Har inte tänkt på så mycket annat, det har fungerat kanon.
     
  15. inochi

    inochi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    är sjukt sugen på att köpa en NS... köpte dock en SGS i slutet av november så jag vet inte om det är värt det.. :S hoppas på att en stabil custom gingerbread rom släpps inom en månad så man vet ungefär hur mycket bättre SGS blir då. :P annars blir det nog köp av NS i slutet av april ><
     
  16. morbideglidaren

    morbideglidaren Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haft min Nexus s i två dagar nu, och har haft både iphone 4, desire, desire HD m.m Och jag kan säga att Nexusen är den bästa telefon jag haft.
    Batteritiden är helt sanslöst bra även fast jag inte har hunnit ladda så många gånger att det är på topp men redan nu presterar det helt sjukt.
    Plastig tycker jag inte heller den känns och då har jag ändå haft en desire hd i metall.
    Enda dåliga är att galleriet på nexusen är skrämmande dåligt, och en gång har telefonen inte reagerat på att jag stoppat in laddkabeln.

    i övrigt, 5 av 5! spelar ingen roll vilken telefon du har nu, köp en nexus s.
     
  17. smaaland

    smaaland Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Testa QuickPic, riktigt mycket bättre! Gratis på market.
     
    morbideglidaren gillar detta.
  18. Bengis

    Bengis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Jag har haft min Nexus S i en vecka nu och jag älskar denna mobil. Batteritiden är grym fast jag pillar på mobilen stup i kvarten. Den är rapp och skärmen tycker jag är helt underbar. Apropå skärmen så installerade jag ett invisible shield på den i helgen men slet av den idag. Tyckte att den tog bort för mycket känsla och jag hade lyckats få 2 dammkorn under skyddet. Oj vilken skillnad det blev när jag drog bort skyddet. Skyddet gjorde att den tog bort det skarpa på skärmen tycker jag. Tänkte jag skulle köra utan skärmskydd ett tag. Någon som lyckats få en repa eller vet om skärmen repas väldigt lätt?
     
  19. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Jag tog av mitt skärmskydd i mitten av februari och jag har fortfarande inte någon repa på skärmen.
     
  20. osse1000

    osse1000 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej. Ny medlem här.
    Har ägt min nexus s i 2 dagar nu. Gått från Iphone 3g till Android. Måste säga att jag gillar verkligen Android och dess öppenhet jämtmot iphone. Ang telefonen så så har jag problem med wifi signalen som många andra. har märkt att signalstapeln ofta bli hel vit men den verkar få kontakt med wifi och man kan surfa endå. Förstår inte riktigt vad det menas med att den blir vit ist för grön, har någon av er samma problem ? Sedan har jag ruggig dålig fart på 3g, kör jag speedtest mm så kommer jag upp i ca 0.09 - 0.4 mbs. har ringt telia och varit in på affären som sålde telefonen och dom kan inte se något fel.